Partnerzy portalu

Jak długo potrwa remont linii E 20?

Tagi: E 20, PKP PLK,

Modernizacja linii kolejowej E 20 kluczowej dla transportu intermodalnego, która miała zakończyć się w 2020 r. może potrwać nawet jeszcze prawie 2 lata. Przyczyną opóźnienia prac jest sytuacja finansowa wykonawcy — informuje Ministerstwo Infrastruktury.

fot. PKP PLK

W 2017 r. rozpoczął się remont linii Warszawa — Poznań, który wiąże się z ograniczeniem przepustowości tej ważnej międzynarodowej magistrali kolejowej, co negatywnie wpływa na możliwości uruchamiania połączeń zarówno pasażerskich jak i towarowych. Prace na odcinku Sochaczew — Swarzędz miały zakończyć się wg pierwotnego harmonogramu w listopadzie ubiegłego roku. Od tego czasu jednak nie udało się dokończyć modernizacji na obszarze LCS Łowicz. Jak poinformował wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel powodem opóźnienia są problemy finansowe wykonawcy.

— Z uwagi na brak dokonywania przez wykonawcę płatności podwykonawcom i dostawcom, okresowo nie były realizowane dostawy kluczowych materiałów na teren budowy oraz były wstrzymywane roboty. Opóźnienia te były przyczyną wydłużenia terminów zamknięć torowych na odcinku Sochaczew – Żychlin, co przełożyło się na możliwość udzielenia zamknięć na innych inwestycjach. W celu zachowania ciągłości prowadzonych prac, spółka PKP PLK S.A. dokonuje bezpośrednich płatności podwykonawcom i dostawcom — wyjaśnił Andrzej Bittel.

Stan zaawansowania prac na obszarze LCS Łowicz wynosi obecnie 73,49% a LCS Kutno 80,22%. Zakończono natomiast prace zasadnicze na szlakach na odcinku Koło – Kutno oraz Stara Wieś – Żychlin. Obecnie wykonawca generalny ma zapewniony dostęp do niezbędnych materiałów oraz potencjału kadrowego dzięki czemu prace zostały wznowione. 

— Na tempo realizacji prac miała wpływ również m.in. konieczność wykonania dodatkowych prac związanych ze wzmocnieniem podtorza na przeważającej część inwestycji, w miejscach gdzie nie osiągnięto minimalnych wymaganych wartości nośności podłoża gruntu. Kolejną przyczyną opóźnień były liczne kolizje możliwe do zinwentaryzowania dopiero na etapie prowadzenia robót budowlanych, przede wszystkim w zakresie podziemnej infrastruktury kablowej (obcych gestorów), wodnokanalizacyjnej i innej. W trakcie trwania inwestycji na kilku odcinkach dokonano również odkrycia znalezisk archeologicznych, czego skutkiem było kilkumiesięczne wstrzymanie robót — skomentował wiceminister infrastruktury.

Prace do 2023 roku

Wg nowego harmonogramu zakończenie modernizacji odcinka Sochaczew – Swarzędz planowane jest do końca 2022 r. Oprócz tego realizowana jest także modernizacja odcinka Warszawa Włochy — Ożarów Mazowiecki. W związku z czym jak informuje MI, zakończenie prac na linii kolejowej nr 3 na odcinku Warszawa – Poznań planowane jest w trzecim kwartale 2023 r.

Opóźnienia wystąpiły także na bardzo ważnym dla przewoźników intermodalnych wschodnim odcinku magistrali E 20 w tym linii do Małaszewicz i stacji Biała Podlaska. Tutaj prace mają się zakończyć w sierpniu 2022 r. — Na tempo inwestycji wpłynął jej rozszerzony zakres, związany m.in. z budową głowicy wschodniej i zachodniej pod przyszłą zabudowę 10 torów, co znacznie zwiększy możliwości przewozu towarów — wyjaśnił Radosław Śledziński, z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe.

Czytaj także: PKP PLK przygotowują modernizację przejścia kolejowego Brześć – Terespol

Możliwość komentowania została wyłączona.

ARCHIWUM WPISÓW PORTALU

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close