Partnerzy portalu

Utrudnienia w ruchu pociągów towarowych z Ukrainy

Tagi: Ukrzaliznycja,

Od początku grudnia na Ukrainie rozpoczęły się roboty remontowe na dwu ważnych trasach tranzytowych – do Polski i na Słowację. 

fot. Sergey Korovkin 84  Wikimedia Commons

W pierwszym przypadku chodzi o elektryfikację o modernizację 94-km odcinka Kowel – Izow w kierunku granicy z Polską i przejścia granicznego Włodzimierz Wołyński – Hrubieszów z torami o rozstawie 1520 mm. Jest to fragment Międzynarodowego Transkaspijskiego Korytarza Transportowego (TMTM).Ta inwestycja, realizowana etapowo od 2019 r., weszła w kolejną fazę. Powoduje zarazem ograniczenia w ruchu pociągów na modernizowanym odcinku, który jest ważny ze względu na tranzyt. 

Według informacji przewoźników, o czym informuje RailFreight i RŻD.partnier, w kierunku do Polski na dobę odprawianych jest obecnie do 350 wagonów, co powoduje duże już wielodniowe opóźnienia w ruchu tranzytowym. Niektórzy przewoźnicy – jak np. RTSB – zmieniają już trasy pociągów, kierując je przez Białoruś i Litwę do Kalinigradu. Zmianę taką planuje też Metrans. Wyrażają też niezadowolenie z ogłoszonej przez Koleje Ukraińskie podwyżki opłat za dostęp do torów, co pogarsza warunki konkurencyjne wobec transportu samochodowego. Przedstawiciele Ukrzaliznyci nie podali ścisłej dany zakończenia robót i utrudnień. 

 „Nie możemy oszacować, jak długo potrwają te prace budowlane, dlatego nie możemy podać daty zakończenia. Może to potrwać do końca roku, ale możliwe jest również, że skończymy trochę wcześniej” – powiedział Timofiej Muraczkowski, przedstawiciel Ukrzaliznycja.

Według wcześniejszych informacji Kolei Ukraińskich, po zakończeniu elektryfikacji odcinka Kowel – Izow możliwe będzie zwiększenie masy pociągów towarowych z 4,6 tys. do 6 tys. ton. Zwiększy się też średni czas przejazdu pociągu. Oprócz elektryfikacji prace obejmują tez odbudowę drugiego toru na długości 11 km i remont 7-kilometrowego pierwszego. Inwestycja usprawni więc ruch tranzytowy i zmniejszy jego koszty, bo będą używane elektrowozy, a nie lokomotywy spalinowe. Do 2020 r. linia Kowel – Izow obsługiwała ok. 90 proc. ruchu kolejowego pomiędzy Ukrainą a Polską. 

Możliwość komentowania została wyłączona.

ARCHIWUM WPISÓW PORTALU

Oferty pracy

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close