Partnerzy portalu

DB Cargo Eurasia planuje ekspansje na NJS

Koleje Niemieckie planują do 2025 roku 2,5-krotnie zwiększyć, w porównaniu do 2020 r., przewozy ładunków w kontenerach w korytarzu euroazjatyckim. O takich zamiarach poinformował zarząd tej grupy. Ich realizacją zajmuje się specjalnie do tych celów utworzona spółka DB Cargo Transasia, powołana do operowana na Nowym Jedwabnym Szlaku. 

DB Cargo Transasia z siedzibą Szanghaju jest ‎spółką zależną DB Cargo Eurasia a jej zadaniem jest zapewnienie spersonalizowanych usług logistycznych i szybka realizacja projektów między Europą a Chinami. ‎DB Cargo Transasia została uzupełniona o ponad 20 pracowników w Szanghaju i Xi’an, którzy zajmują się obsługą zapytań i zamówień chińskich klientów. 

„To sprawia, że jesteśmy jeszcze bliżej naszych klientów. Możemy osobiście uczestniczyć w spotkaniach, proaktywnie utrzymywać kontakty z klientami, przetwarzać rozliczenia bezpośrednio, szybciej reagować i szybciej realizować zadania” – powiedział Frank Schulze, dyrektor generalny DB Cargo Transasia.

Przesłanki aktywizacji

Chiny od pięciu lat są najważniejszym partnerem handlowym Niemiec. Według szacunków branżowych, w 2020 r. korytarzem euroazjatyckim przejechało ponad 12 000 pociągów, a „ostatnie tempo wzrostu zakłada ich wzrost do 3000 pociągów rocznie”, informuje biuro prasowe DB Cargo. Dlatego przewoźnik ten chce również dalej zwiększać swoje możliwości transportowe na kierunku z/do Chin. W 2020 r. NJS przewiózł towary w 200 tys. TEU. 

Rozwój usług na tym kierunku znajduje także uzasadnienie w postaci dawania alternatywy dla spedytorów niemieckich, cierpiących na okresowe – jak obecnie – zakłócenia w globalnych przewozach morskich i lotniczych. Zarząd DB Cargo podkreślania ponadto, że ma to także sens środowiskowy, bo pociągi towarowe generują około 95 proc. niższą emisję dwutlenku węgla niż samoloty i od 80 do 100 proc. niższe emisje niż porównywalny transport drogowy.

Spółka celowa i jej trasy

„DB Cargo jest jedynym dostawcą, który jest w stanie połączyć ruch na Nowym Jedwabnym Szlaku z europejską siecią DB Cargo. To połączenie oznacza, że istnieją obecnie bezpośrednie połączenia kolejowe z 18 krajami europejskimi” – informuje zarząd.

DB Cargo Transasia przejęła istniejące już połączenia DB Cargo Eurasia na trasie Chiny-Europa i planuje dodać nowe. Obecnie obsługuje łącznie transport na dziesięciu trasach, głównie przez Małaszewicze i z udziałem PKP Cargo. Od połowy lipca oferuje połączenie kontenerowe między Hefei (Chiny) a jedynym w Niemczech głębokowodnym terminalem kontenerowym Wilhelmshaven JadeWeserPort. Partnerami tego połączenia są: państwowa spółka portowa Hefei International Land Port (HILP), DB Cargo Russija, DB Cargo Polska oraz DB Cargo Intermodal Sales. 

Ale w sierpniu DB Cargo Eurasia otworzyła nowe połączenie z Yiwu do Rostocka przez Kalinigrad. Jak uzasadnia to zarząd, ma to m.in. „na celu ominięcie napiętej obecnie sytuacji zatorów w Malaszewiczach/Brześciu i jak najszybszego dotarcia do miejsca przeznaczenia koleją”. 

Plany

Zarząd DB Cargo informuje, że do 2025 roku może pośredniczyć w przewozie NJS 500 tys. TEU. Z pewnością będzie to możliwe dzięki uruchomieniu kolejnych stałych połączeń do nowych, docelowych hubów. Zarząd nie podał jednak, czy rozważa rozszerzenie liczby alternatywnych tras, w porównaniu do ciągle najkrótszej i najszybszej przez Małaszewicze.

Możliwość komentowania została wyłączona.

ARCHIWUM WPISÓW PORTALU

Najnowsze

Oferty pracy

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close