Partner portalu

Delegacja IMO z wizytą w portach Szczecin-Świnoujście

Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA gościł w dniach 22-23 listopada bm. przedstawicieli placówek dyplomatycznych i przedstawicieli IMO w Polsce. Wizyta studyjna odbyła się z inicjatywy Ministerstwa Infrastruktury. Jej celem była promocja polskiej kandydatury w Radzie IMO w kategorii C na lata 2022-2023. 

Podczas zaplanowanych spotkań goście zapoznali się z możliwościami współpracy, potencjałem biznesowym portów Szczecin-Świnoujście oraz innymi formami współdziałania. 

Wizytę rozpoczęło spotkanie w Akademii Morskiej z władzami uczelni oraz przedstawicielami ZMPSiŚ SA. Gościom obok oferty przeładunkowej oraz działań rozwojowych ZMPSiŚ SA zaprezentowano ofertę edukacyjną Akademii wraz z nowoczesnym zapleczem dydaktycznym, jak m.in. symulator statku, siłowni okrętowej, czy terminala LNG. W dalszej części dnia rozmowy kontynuowano podczas rejsu po porcie Szczecin. W jego trakcie goście spotkali się z przedstawicielami spółek przeładunkowych operujących w szczecińskim porcie.

W drugim dniu wizyty rozmowy kontynuowano w porcie Świnoujście, gdzie gościom zaprezentowano tamtejsze terminal LNG, terminal masowy oraz terminal promowy. Obecnie Polska kandyduje do Rady IMO w kategorii C na lata 2022-2023. To kategoria dotycząca państw, które mają szczególne interesy w transporcie morskim lub żegludze i których wybór do Rady zapewni reprezentację wszystkich głównych obszarów geograficznych świata. Przypomnijmy, że pod auspicjami IMO w dniach 13-16 czerwca 2018 Polska po raz pierwszy zorganizowała Światowe Dni Morza. Te odbyły się w Szczecinie. W czasie ich trwania 800 gości z 40 państw dyskutowało nad problemami i kierunkami rozwoju gospodarki morskiej.  

IMO – International Maritime Organization

W 1948 r. międzynarodowa konferencja w Genewie przyjęła konwencję formalnie ustanawiającą IMO (pierwotna nazwa brzmiała Międzyrządowa Morska Organizacja Konsultacyjna (IMCO), ale nazwa została zmieniona w 1982 r. na IMO). Cele Organizacji, podsumowane w Artykule 1(a) Konwencji, to „zapewnienie mechanizmów współpracy między Rządami w dziedzinie rządowych regulacji i praktyk odnoszących się do wszelkiego rodzaju spraw technicznych mających wpływ na żeglugę zaangażowaną w handel międzynarodowy; zachęcać i ułatwiać ogólne przyjęcie najwyższych wykonalnych norm w sprawach dotyczących bezpieczeństwa morskiego, wydajności żeglugi oraz zapobiegania i kontroli zanieczyszczenia mórz przez statki”. Organizacja jest również uprawniona do zajmowania się sprawami administracyjnymi i prawnymi związanymi z tymi celami.  (Monika Woźniak-Lewandowska)

Możliwość komentowania jest wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close