Zakończono montaż filarów pod plac kontenerowy w Porcie Koper
W Porcie Koper zakończono ustawianie 770 filarów o długości 65 m na których wspierać się będzie nowy plac kontenerowy. Dzięki tej inwestycji zdolność przeładunkowa terminalu kontenerowego zostanie powiększona do 1,5 mln TEU rocznie. Projekt ten ma być zakończony w przyszłym roku.

— W trakcie budowy rozpoczęliśmy już korzystanie z wcześniej ukończonych stref sztaplowania. Po ukończeniu prac powierzchnia składowania zostanie zwiększona o 2,5 ha — poinformował Port Koper.
Pierwsza faza rozbudowy terminalu obejmująca wydłużenie nabrzeża przy południowej stronie Pirsu I W drugiej fazie inwestycji powstanie dodatkowe 24,8 tys mkw powierzchni składowej na kontenery. Ten projekt ma być zakończony w 2022 r. W przyszłym roku rozpocznie się także budowa północnej części Pirsu 1, która również będzie przeznaczona do obsługi transportu kontenerowego.
Dodatkową korzyścią z inwestycji będzie także zwietrzenie wykorzystania powierzchni portu z poziomu 60-70% obecnie do 90% dzięki utworzeniu nowych powierzchni składowych. Wartość inwestycji wynosi 45,6 mln euro, a nakłady inwestycyjne są częściowo finansowane z programu NAPA4CORE z Funduszu Łącząc Europę (CEF).
Port Koper zamówił także dwie nowe suwnice klasy Super-post-Panamax. Obecnie nabrzeże kontenerowe ma długość prawie 700 m i mieści 9 suwnic, a w przyszłym roku będzie ich 11. Słoweński Port jest największym morskim terminalem kontenerowym na Adriatyku i obsługuje również transport intermodalny do Polski.