Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

W Tianjin uruchomiono pierwszy inteligentny i bezemisyjny terminal morski

Nowy „inteligentny” i zeroemisyjny terminal kontenerowy rozpoczął prace przeładunkowe w porcie Tianjin w południowych Chinach. Hub kontenerowy został zbudowany w 21 miesięcy.

fot. Tianjin Port Group

— To pierwszy na świecie inteligentny i bezemisyjny terminal, który jest przykładem dla wszystkich portów na świecie — skomentował podczas ceremonii otwarcia Chu Bin, przewodniczący rady nadzorczej Tianjin Port Group.

Pracę terminalu nadzoruje system oparty na technologiach sztucznej inteligencji, który zapewnia zoptymalizowany plan przeładunków i kontrolę urządzeń portowych. Technologia ta zapewnia wyższą o 20% efektywność pracy terminalu w porównaniu z wcześniej wykorzystywanymi rozwiązaniami. AI pozwala na zoptymalizowanie takich zagadnień jak wykorzystywanie placów kontenerowych i problem przetrzymywania kontenerów w terminalu.

W obiekcie zastosowano automatyzowane urządzenia do przewozu kontenerów wyposażone w różnego rodzaju czujniki takie jak radary i kamery. Również urządzenia przeładunkowe nadzorowane są zdalnie. Precyzyjne pozycjonowanie wózków i suwnic oparte jest na chińskim systemie nawigacji satelitarnej Bei Dou oraz komunikacji z wykorzystaniem technologii 5G.

Energia odnawialna

Jak zapewniają Chińczycy, prace terminalu zasilane są wyłącznie przez energię elektryczną pochodzącą ze źródeł odnawialnych: fotowoltaiki i energetyki wiatrowej. W dodatku dzięki wykorzystaniu inteligentnego systemu do planowania i nadzorowania operacji terminalowych udało się obniżyć zużycie prądu o 17% w porównaniu z typowymi zautomatyzowanymi terminalami, jakie funkcjonują w chińskich portach. Pojemność przeładunkowa terminalu wynosi 2,5 mln TEU rocznie. 

Operatorzy terminali intermodalnych mogą dzięki technologiom cyfrowym nie tylko zoptymalizować procesy ale też spełnić ambitne założenia polityki klimatycznej. Jednym z europejskich portów, który inwestuje w takie rozwiązania jest Hamburg.

Czytaj też: Sztuczna inteligencja może mieć zastosowanie w terminalach kontenerowych

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close