DHL Express kupujeciężarówki zasilane ciekłym gazem ziemnym
DHL Express, firma obsługująca międzynarodowe ekspresowe przesyłki lotnicze, inwestuje we flotę pojazdów zasilanych ciekłym gazem ziemnym (LNG). Samochody ciężarowe będą pokonywać krajową trasę Łódź-Poznań-Wrocław, realizując transport przesyłek między jednostkami przeładunkowymi DHL Express. Za dostawę pojazdów odpowiada jedna ze spółek Grupy DPDHL, DHL Fracht.

Firma zdecydowała się na pojazdy ciężarowe IVECO Stralis 460 KM zasilane LNG, które znajdują szerokie zastosowanie w przewozach na dłuższych trasach krajowych i międzynarodowych. Ich zasięg wynosi 1 600 km. Jednocześnie DHL Express kontynuuje proces wymiany floty na wariant niskoemisyjny. Wybrane samochody ciężarowe, zasilane paliwami metanowymi, zastąpiły ciężarówki wykorzystujące olej napędowy i tym samym pozwoliły już zmniejszyć emisję CO2 o 15%. Zastosowane układy zasilania silników LNG sprzyjają znacznemu ograniczaniu szkodliwych składników spalin emisji – cząstek stałych (PM), tlenków węgla (NOx) i dwutlenku węgla (CO2) – w porównaniu z pojazdami wyposażonymi w napęd wysokoprężny, zgodny z aktualną normą Euro 6.
– Wybraliśmy pojazdy LNG ze względu na ich duże możliwości. Posiadają zasięg 1 600 km, co pozwala nam realizować zadania transportowe bez przestojów, w ciągu jednej doby, na trasach Łódź-Poznań oraz Poznań-Wrocław. Tym samym udało nam się zoptymalizować jeden z najistotniejszych odcinków w naszej sieci logistycznej z wykorzystaniem dwóch pojazdów LNG zamiast 4 ciągników siodłowych DIESEL – mówi Mirosław Koszela, Manager ds. Kontroli i Planowania Sieci DHL Express Polska.
Firma planuje wykorzystanie kolejnych pojazdów LNG do obsługi tras między hubami przeładunkowymi. Trwają prace, aby do floty samochodów zasilanych paliwami alternatywnymi dołączyły również ciężarówki elektryczne.