Trzech chętnych na terminal kontenerowy w Świnoujściu
Trzy podmioty zostały dopuszczone do drugiego etapu postępowania na wyłonienie inwestora głębokowodnego terminalu kontenerowego w Świnoujściu.

Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście poinformował o wynikach pierwszego etapu powtórzonego postępowania na wyłonienie inwestora, który będzie korzystał z nieruchomości zlokalizowanej w granicach portu morskiego w Świnoujściu, na której zbuduje głębokowodny terminal kontenerowy wg koncepcji zaproponowanej przez ZMPSiŚ. Do 30 września wpłynęły oferty Agencji Rozwoju Przemysłu, Baltic Gateway z Wielkiej Brytanii i Deme Concessions z Holandii.
W drugim etapie komisja wskaże podmioty, które zostaną dopuszczone do złożenia ofert oraz będzie odpowiadać na zapytania uczestników odnośnie projektu, dokumentacji, warunków itp. Ten etap ma się zakończyć 28 lutego, po czym nastąpi otwarcie ofert. Trzeci etap obejmie negocjacje umów z inwestorem. Postępowanie ma się zakończyć w 2022 roku podpisaniem umowy.
Baltic Gateway złożyła ofertę w poprzednim postępowaniu, jednak została ona wówczas odrzucona przez ZMPSiŚ z powodów formalnych, po czym procedura została w zmodyfikowanej formule powtórzona. Z kolei Deme Concessions to spółka należąca do grupy Deme, która znana jest z usług inżynieryjnych, pogłębiania i rekultywacji terenu oraz morskiej energetyki wiatrowej.
Głębokowodny terminal kontenerowy w Świnoujściu powstać ma w obszarze administrowanym przez ZMPSiŚ w większości na terenie przeznaczonym do zalądowienia.
Czytaj też: Jesteśmy zdeterminowani, terminal kontenerowy w Świnoujściu powstanie