Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

Ruszyła debata o potencjale Małaszewicz i kolejowych przejść granicznych dla branży logistycznej

Rejon Przeładunkowy Małaszewicze jest ogromną szansą dla polskiej gospodarki. O tym jak wykorzystać ten potencjał, dyskutują uczestnicy konferencji „Kolejowe przejścia graniczne – klucz do eksportu i tranzytu”, która rozpoczęła się w Janowie Podlaskim. 

— Województwo Lubelskie stawia na kolej. W naszym regionie przygotowywane są inwestycje w ramach programu Kolej Plus, zamawiamy nowy tabor, a także przygotowujemy się do modernizacji i rozbudowy Rejonu Przeładunkowego Małaszewicze. Dziś jesteśmy bliżej niż kiedykolwiek tej inwestycji. My traktujemy ją priorytetowo. Cieszę się, że projekt ten otrzymał już wymagane pozwolenia i może ruszać. Mamy też duże nadzieje z budową Via Carpatia. Region Lubelski ma szansę stać się hubem logistycznym nie tylko dla Polski, ale tej części Europy — powiedział otwierając konferencję wicemarszałek lubelski Michał Mulawa.

Budowa Parku Logistycznego Małaszewicze jest ogromną szansą na rozwój północnej części lubelszczyzny. Region tem może stać się jednym z hubów o znaczeniu euroazjatyckim. Ważne jest jednak wzmocnienie tutejszej branży logistycznej, aby osiągnąć więcej korzyści z Nowego Jedwabnego Szlaku niż bycie obszarem tranzytowym.

— Mamy podwaliny, by stać się mostem między Europą a Azją, który może oferować wszystko co, co możliwe jest we współczesnej logistyce. Mam nadzieję, że trwający obecnie Europejski Rok Kolei będzie szansą, by wynieść ten rodzaj transportu na wyższy poziom — skomentował Sławomir Sosnowski, sekretarz powiatu bialskiego.

Dla międzynarodowych firm działających na kolejowych szlakach transportowych łączących Chiny z Europą Małaszewicze są doskonale znaną lokalizacją. — W światowej prasie branżowej słowo Małaszewicze pojawia się bardzo często. Polska branża logistyczna musi być konkurencyjna w stosunku do innych państw regionu. W ostatnim czasie w światowej branży transportowej widoczne są poważne problemy związane z rekordowymi cenami frachtu i opóźnieniami. Dzisiejsza konferencja jest doskonałą okazją do rozmowy o tym, co trzeba zrobić, by łańcuchy logistyczne działały sprawnie — powiedział Piotr Klimek, prezes Intermodal News sp. z o.o. 

Klucz do rozwoju

Branża intermodalna opiera się na współdziałaniu spedytorów, handlowców, przewoźników, administracji skarbowej, zarządców infrastruktury i terminali intermodalnych. — Cieszę się, że udało się zgromadzić w jednym miejscu przedstawicieli wszystkich rodzajów uczestników łańcuchów logistycznych. To unikatowa szansa aby w czasie debaty wypracować drogi do osiągnięcia wspólnego celu, jakim jest przekształcenie Polski w bramę do Europy. Przyniesie to korzyści dla polskiej gospodarki i budżetu państwa — powiedziała Agnieszka Hipś, prezes Clip Group. 

Projekt Parku Logistycznego Małaszewicze to ogromna szansa dla Polski i regionu. Dla polskiej branży logistycznej jest to dziś inwestycja porównywalna do budowy Portu Gdynia w okresie międzywojennym. — Wybitny Polak jakim był Józef Beck powiedział w 1939 r. że Polska nie da się odepchnąć od Morza Bałtyckiego. A ja dzisiaj zapewniam, że Polska nie da się odepchnąć od Nowego Jedwabnego Szlaku. Obowiązkiem mądrego władcy jest zapewnienie bezpieczeństwa na szlaku handlowym. Dzisiaj państwo polskie z tego obowiązku dobrze się wywiązuje, za co chciałbym podziękować wszystkim służbom zaangażowanym w zapewnienie bezpieczeństwa na granicy i na szlakach komunikacyjnych. Na przepustowość kolejowego przejścia granicznego Małaszewicze składa się działalność wszystkich funkcjonujących tu spółek i zapewniam, że robimy wszystko, by przepustowość ta była jak najlepsza — skomentował Andrzej Sokolewicz, prezes zarządu Cargotor. 

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close