Partner portalu

Niemcy planują nowy hub intermodalny

Aby przenieść więcej ładunków z ciężarówek na tory, Niemcy potrzebują więcej terminali kolejowych. W ramach polityki przesunięcia modalnego DB Cargo rozpoczęło planowanie nowego węzła multimodalnego w Westfalii. Ożywi on niegdyś największą niemiecką stację rozrządową w Hamm i poprawi kolejowe połączenia towarowe między centrami gospodarczymi Zagłębia Ruhry.

Hamm
Stacja rozrządowa Hamm, źródło: CDU / Hans Blossey

„Niemcy muszą znów stać się krajem kolejowym” – powiedział Hendrik Wüst, minister transportu Nadrenii Północnej-Westfalii, po podpisaniu protokołu ustaleń z miastem Hamm, DB Cargo oraz Unią Kolejową i Transportową (EVG). na początku października. Dokument poświęcony jest rewitalizacji dawnej największej niemieckiej stacji rozrządowej i przekształceniu jej w multimodalny węzeł transportowy, który powstanie na obszarze prawie 60 hektarów.

„W przyszłości, dzięki nowemu Multi Hub Westfalia, 170 000 przejazdów ciężarówek będzie można przenieść na tory i przetransportować do portów. Stwarza to więcej przestrzeni na ulicach i chroni klimat. Dzięki temu mobilność jest lepsza, bezpieczniejsza i czystsza – dodał minister. 

Tymczasem Deutsche Bahn szacuje wartość projektu na 300-350 mln euro (bez poprawy otaczającej infrastruktury kolejowej i drogowej). Inwestycja może zostać ukończona do 2028 r. Jednak początek projektu jest nadal niejasny.

Węzeł trójmodalny

Multi Hub Westfalia zostanie zlokalizowany w Hamm pomiędzy gospodarczymi centrami Zagłębia Ruhry. Pomimo koncentracji na kolei, terminal będzie prawdziwie multimodalnym obiektem, który będzie mógł obsługiwać ładunki od ciężarówek lub barek do wagonów i odwrotnie, ponieważ jest połączony z kolejowym ruchem towarowym, systemem drogowym regionu i siecią kanałów zachodnioniemieckich.

„Dzięki trójmodalnemu połączeniu kolei, dróg wodnych i drogowych, warunki wstępne są idealne do stworzenia nowego węzła logistycznego o znaczeniu ponadregionalnym. Dzięki temu projektowi dajemy ważny impuls do zrównoważonego ożywienia gospodarczego w Hamm, co doprowadzi do nowej dynamiki gospodarczej” – zauważył Marc Herter, burmistrz Hamm.

Jednocześnie DB Cargo traktuje projekt jako przykład renowacji innych obiektów. „W Hamm wyłania się westfalski model niemieckich możliwości. DB wraca na te tereny kolejowym transportem towarowym. Aby zainspirować nowych i obecnych klientów dla kolei, potrzebujemy innowacyjnych rozwiązań, takich jak Multi Hub Westfalia. Sekret sukcesu tkwi w sieciowaniu środków transportu – podsumowała Sigrid Nikutta, prezes DB Cargo.

Źródło: IntermodalNews.eu

Możliwość komentowania jest wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close