Partner portalu

Nowa podbijarka w barwach Torpolu

Tagi: Torpol,

Uniwersalna podbijarka Unimat 09-4×8/4S Dynamic to najnowszy nabytek Torpolu. Jedna z najnowocześniejszych w Europie maszyn austriackiej firmy Plasser&Theurer dołączyła do grona wysokowydajnych maszyn budowlanych będących na wyposażeniu spółki. Najnowszy nabytek firmy jest maszyną służącą do podbijania toru oraz rozjazdów.

fot. Torpol

Wykonywanie prac w zakresie położenia toru i rozjazdów w płaszczyznach pionowej i poziomej wraz z jednoczesną stabilizacją konstrukcji toru zostało połączone w jednej uniwersalnej maszynie. Dotychczas na wyposażeniu spółki znajdowały się trzy podbijarki austriackiego producenta, z czego tylko jedna z nich pracowała w tej samej technologii.

– Inwestycje w wysokowydajne maszyny zawsze były naszym priorytetem – skomentował Grzegorz Grabowski, prezes zarządu Torpolu. – Sprzęt tej klasy doskonale sprawdza się zarówno przy budowie i modernizacji linii kolejowej, jak również jest przystosowany do prac związanych z jej bieżącym utrzymaniem. Szeroko rozbudowana baza sprzętowa stanowi jedną z naszych przewag konkurencyjnych, zapewniając wzrost efektywności ekonomicznej, wysoki poziom samowystarczalności i elastyczności w prowadzeniu prac budowlanych oraz niezbędny zasób wykonawczy dla potrzeb utrzymania technologii napraw głównych linii kolejowych – podkreślił prezes Grabowski.

Unimat 09-4×8/4S Dynamic gwarantuje najwyższą jakość podbijania torów i rozjazdów dzięki zastosowaniu technologii podbijania z procesem podnoszenia 3 szyn bez podparcia na łożu tłucznia oraz podbijaniu 4 szyn dla naprawy rozchodzących się torów. Maszyna jest jednocześnie w stanie podbijać 2 podkłady w czasie podbijania toru, co zapewnia jej jeszcze większą wydajność. Komfort pracy zapewniają 4 zamknięte, izolowane dźwiękowo i cieplnie, ergonomiczne kabiny wyposażone w komputerowe systemy prowadzenia i kontroli pracy urządzeń podbijających.

Podbijarka o długości niemal 43 m, oprócz należącego do Spółki pociągu do potokowej wymiany nawierzchni kolejowej typu SUM oraz oczyszczarki tłucznia RM85, jest jedną z najdłuższych samobieżnych maszyn pracujących na polskich torach. Pomimo jej wymiarów oraz masy własnej wynoszącej 189 t, maszyna może poruszać się samodzielnie pomiędzy miejscami wykonywania robót z prędkością do 100 km/h. Obecnie Unimat przygotowywany jest na bazie do rozpoczęcia pracy i niebawem będzie można zobaczyć go w działaniu na realizowanych przez Spółkę budowach.

Możliwość komentowania jest wyłączona.

Jak poprawić wydajność, produktywność i bezpieczeństwo w branży portowej?

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close