Partner portalu

W Obwodzie Kaliningradzkim otwarto terminal przeładunkowy na Nowym Jedwabnym Szlaku

W Obwodzie Kaliningradzkim otwarto nowy terminal przeładunkowy, który będzie alternatywą dla transportu ładunków na trasie Chiny — Europa. Nowy obiekt będzie obsługiwać pociągi UTLC ERA.

fot. UTLC Era

Obwód Kaliningradzki staje się istotnym hubem przeładunkowym na transatlantyckich szlakach intermodalnych. Na początku października otwarto terminal „Wschód — Zachód” na stacji Czerniachowsk, który umożliwi przeładunki kontenerów między składami o rozstawie 1435mm i 1520 mm. Będzie to alternatywa dla mocno obciążaonych terminali na granicy polsko — białoruskiej. UTLC ERA zamierza początkowo wysyłać do dwóch par pociągów tygodniowo przez nowy terminal. Roczna zdolność przeładunkowa tego obiektu wynosi 450 tys. TEU. Pierwszy pociąg z Chin obsłużono w dniu otwarcia terminalu 1 października.

W uroczystości otwarcia wzięli udział szef kaliningradzkiej kolei Siergiej Sapiegin, gubernator obwodu kaliningradzkiego Anton Alikhanov oraz dyrektor generalny JSC UTLC ERA Alexey Grom.

— Dziś prędkość ma szczególne znaczenie: mówimy nie tylko o prędkości ruchu pociągów, ale także o szybkości podejmowania decyzji. W tym koordynacja ruchu pociągów tranzytowych w nowych kierunkach z wykorzystaniem nowych technologii. Jest to szczególnie ważne dziś, kiedy kolej odgrywa najważniejszą strategiczną rolę pomostu lądowego między Chinami a Europą — powiedział podczas otwarcia terminalu Alexey Grom.

Po przeładowaniu kontenerów w Czerniachowsku, pociąg może jechać dalej do Polski i Niemiec. Kontrola celna i graniczna towarów odbywa się na przejściu granicznym Żeleznodorożnyj — Skandawa, 50 km od Czerniachowska. Pociągi po przekroczeniu polskiej granicy mogą jechać w kilku kierunkach: na południowy zachód np. do Poznania i dalej do Niemiec (przez Toruń, Inowrocław) lub na południe, czyli do Warszawy, Łodzi, Śląska. Trasa przez Skandawę i Olsztym pozwala także ominąć zatłoczoną stację Tczew. 

Czerniachowsk wkrótce może stać się jednym z najważniejszych hubów przeładunkowych na Nowym Jedwabnym Szlaku. W ostatnich miesiącach ruch pociągów tranzytowych przez Obwód Kaliningradzki wzrósł siedmiokrotnie. 

Możliwość komentowania jest wyłączona.

Jak poprawić wydajność, produktywność i bezpieczeństwo w branży portowej?

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close