W terminalu GCT rozpoczeły prace nowe reachstackery Sany
Dwa nowe reachstackery dostarczone przez firmę Sany rozpoczeły pracę w terminalu GCT Hutchison Ports Gdynia. Urządzenia zapewnią poprawę wydajności obsługi przeładunków na pociągi.
Reachstackery Sany mają udźwig 45 t i wysięg w górę pozwalających na układanie 5 warstw kontenerów. Zakup urządzeń został sfinansowany z środków własnych spółki. Nowe wózki pozwolą zwiększyć wydajność obsługi kolejowej w terminalu. W ubiegłym tygodniu terminal GCT odnotował rekordowy udział kolei w wolumenie operacji bramowych sięgający 28%.
W pierwszej połowie 2021 r. pociągi obsłużyły 23,5 tys kontenerów (39 tys. TEU) przeładowanych przez Hutchiston Ports Gdynia. Średnio udział kolei w transporcie kontenerów z i do tego terminalu od strony lądu wynosi 20%, a w okresie lipiec — sierpień odsetek ten wyniósł 21%. Terminal obsługuje średnio ok. 40 pociągów tygodniowo.
— Posiadamy 2 bocznice kolejowe z czego nowsza bocznica obsługiwana jest przez dedykowaną suwnicę RTG, natomiast stara bocznica obsługiwana jest przez reachstackery. Nowe reachstackery mają za zadanie wsparcie rosnących przeładunków na tym właśnie terminalu — informuje Mikołaj Magiełka, główny specjalista ds. handlowych GCT.
Strategia rozwoju Portu Gdynia do 2027 r. zakłada zwiększenie udziału kolei w obsłudze towarów. Do realizacji tego celu przyczynią się obecnie prowadzone modernizacje infrastruktury kolejowej w obrębie portu jak i prace na liniach kolejowych łączących Gdynię z innymi głównymi ośrodkami miejskimi kraju.
Czytaj też: W Porcie Gdynia przeładowuje się wszystko