Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

Terminal HHLA Tollerort będzie głównym hubem COSCO w Europie

Tagi: Cosco, HHLA,

Spółki Hamburger Hafen und Logistik AG (HHLA) i COSCO Shipping Ports Limited pomyślnie zakończyły dziś negocjacje w sprawie strategicznej inwestycji COSCO w terminal HHLA Tollerort. COSCO przejmuje 35-procentowy udział mniejszościowy w terminalu kontenerowym w Hamburgu.

fot. HHLA

HHLA oczekuje, że umowa wzmocni relacje z chińskim partnerem, a także długoterminowe bezpieczeństwo planowania dla terminalu kontenerowego Tollerort oraz zabezpieczenie przepustowości i zatrudnienia w porcie w Hamburgu. Dzięki mniejszościowemu udziałowi chińskiego partnera, terminal Tollertort stanie się „preferowanym hubem” w Europie, co oznacza, że ​​będzie preferowanym punktem przeładunkowym dla COSCO, gdzie skoncentrowane będą przepływy ładunków.

„Świat morski stoi obecnie w obliczu intensywnych zmian. Długoterminowe, oparte na zaufaniu relacje z klientami – takie, jakie HHLA ma od 40 lat w handlu z Chinami – są teraz o wiele ważniejsze. Pierwszy chiński statek został przetworzony w Tollerort w 1982 roku. Od tego czasu terminal stał się centrum obsługi żeglugi liniowej, co jest obecnie COSCO Shipping Lines. W tym kontekście HHLA i COSCO w równym stopniu dążą do pomyślnego zabezpieczenia przyszłości CTT i jeszcze bardziej efektywnego połączenia chińskich przepływów logistycznych w Hamburgu”  — komentuje Angela Titzrath, przewodnicząca zarządu HHLA

Obecnie w terminalu Tollerort obsługiwane są między innymi dwa serwisy dalekowschodnie, serwis śródziemnomorski i serwis Baltic Feeder firmy COSCO. Niezależnie od uzgodnionego udziału mniejszościowego chińskiego operatora, terminal będzie nadal otwarty dla wszystkich linii żeglugowych.

Tollerort jest jednym z trzech terminali kontenerowych HHLA w porcie w Hamburgu. Terminal posiada cztery nabrzeża i 14 suwnic kontenerowych. Obsługiwane są tutaj największe kontenerowce COSCO o pojemności 20 000 TEU i więcej. Dzięki pięciu torom własna stacja kolejowa terminalu jest doskonale skomunikowana z zapleczem, co oznacza, że ​​towary mogą być szybko przemieszczane między terminalem a europejskimi miejscami docelowymi.

Port w Hamburgu jest najważniejszym węzłem logistycznym dla morskiego i kontynentalnego handlu towarami między Chinami a Europą. Prawie co trzeci kontener, który jest obsługiwany w Hamburgu, pochodzi z Chin lub jest przeznaczony na rynek chiński. Dzięki strategicznemu partnerstwu z COSCO skorzysta nie tylko HHLA – wzmocniona zostanie również pozycja Hamburga jako centrum logistycznego w Europejskim Pasie Północnym i dla regionu Morza Bałtyckiego.

Zamknięcie transakcji jest uzależnione od różnych zgód konkurencji i handlu zagranicznego. Rada Nadzorcza HHLA zatwierdziła już udział mniejszościowy.

Źródło: HHLA

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close