Terminal HHLA Tollerort będzie głównym hubem COSCO w Europie
Spółki Hamburger Hafen und Logistik AG (HHLA) i COSCO Shipping Ports Limited pomyślnie zakończyły dziś negocjacje w sprawie strategicznej inwestycji COSCO w terminal HHLA Tollerort. COSCO przejmuje 35-procentowy udział mniejszościowy w terminalu kontenerowym w Hamburgu.

HHLA oczekuje, że umowa wzmocni relacje z chińskim partnerem, a także długoterminowe bezpieczeństwo planowania dla terminalu kontenerowego Tollerort oraz zabezpieczenie przepustowości i zatrudnienia w porcie w Hamburgu. Dzięki mniejszościowemu udziałowi chińskiego partnera, terminal Tollertort stanie się „preferowanym hubem” w Europie, co oznacza, że będzie preferowanym punktem przeładunkowym dla COSCO, gdzie skoncentrowane będą przepływy ładunków.
„Świat morski stoi obecnie w obliczu intensywnych zmian. Długoterminowe, oparte na zaufaniu relacje z klientami – takie, jakie HHLA ma od 40 lat w handlu z Chinami – są teraz o wiele ważniejsze. Pierwszy chiński statek został przetworzony w Tollerort w 1982 roku. Od tego czasu terminal stał się centrum obsługi żeglugi liniowej, co jest obecnie COSCO Shipping Lines. W tym kontekście HHLA i COSCO w równym stopniu dążą do pomyślnego zabezpieczenia przyszłości CTT i jeszcze bardziej efektywnego połączenia chińskich przepływów logistycznych w Hamburgu” — komentuje Angela Titzrath, przewodnicząca zarządu HHLA
Obecnie w terminalu Tollerort obsługiwane są między innymi dwa serwisy dalekowschodnie, serwis śródziemnomorski i serwis Baltic Feeder firmy COSCO. Niezależnie od uzgodnionego udziału mniejszościowego chińskiego operatora, terminal będzie nadal otwarty dla wszystkich linii żeglugowych.
Tollerort jest jednym z trzech terminali kontenerowych HHLA w porcie w Hamburgu. Terminal posiada cztery nabrzeża i 14 suwnic kontenerowych. Obsługiwane są tutaj największe kontenerowce COSCO o pojemności 20 000 TEU i więcej. Dzięki pięciu torom własna stacja kolejowa terminalu jest doskonale skomunikowana z zapleczem, co oznacza, że towary mogą być szybko przemieszczane między terminalem a europejskimi miejscami docelowymi.
Port w Hamburgu jest najważniejszym węzłem logistycznym dla morskiego i kontynentalnego handlu towarami między Chinami a Europą. Prawie co trzeci kontener, który jest obsługiwany w Hamburgu, pochodzi z Chin lub jest przeznaczony na rynek chiński. Dzięki strategicznemu partnerstwu z COSCO skorzysta nie tylko HHLA – wzmocniona zostanie również pozycja Hamburga jako centrum logistycznego w Europejskim Pasie Północnym i dla regionu Morza Bałtyckiego.
Zamknięcie transakcji jest uzależnione od różnych zgód konkurencji i handlu zagranicznego. Rada Nadzorcza HHLA zatwierdziła już udział mniejszościowy.
Źródło: HHLA