16-dniowy tranzyt lądowy z Shenzhen do Wielkiej Brytanii
Ceva Logistics dostarczyła, na zasadzie pilotażu, dwie przesyłki z Chin do Europy transportem samochodowym. Odbyło się to w lipcu, ale dopiero niedawno CL poinformowała o tym.

Nowością było wykorzystanie, wprowadzonych niedawno, kodów towarów w handlu elektronicznym chińskiego nadzoru celnego, o numerach 9710 i 9810. Według założeń, mają one pomóc chińskim małym i średnim firmom zaistnieć whandlu międzynarodowym.
Kod zgłoszenia celnego 9710 jest opisany jako „transgraniczny bezpośredni eksport B2B w handlu elektronicznym” i ma zastosowanie do towarów bezpośrednio eksportowanych przez sprzedawców w transgranicznej platformie sprzedaży e-commerce. Natomiasttowary objęte kodem 9810 są eksportowane przez sprzedawców, ale trafiają do międzynarodowych magazynów.
Ceva Logistics odprawiła przesyłki na przejściu granicznym Alashankou/Dostyk, które jest najważniejszym miejscem przekraczania towarów wiezionych pociągami lub samochodami z Chin przez Kazachstan do Europy. Jednak do niedawna przejście to obsługiwało tylko ładunki z ogólną odprawą celną.
Pierwsza dostawa z towarami o kodzie 9810 obejmowała 9000 paczek i wyruszyła z Shenzhen w Chinach do Frankfurtu (Niemcy). Jak informuje spedytor, w formule drzwi-drzwi dotarła do odbiorcy w ciągu 20-tu dni. Ceva wykorzystała swoje multimodalne rozwiązanie TRT (Truck-Rail-Truck). Druga dostawa była mniejsza, liczyła ponad 400 paczek z przesyłkami objętymi kodem 9810, ale o wyższej wartości. Dotarła z Shenzhen do magazynu klienta w Wielkiej Brytanii w ciągu… 16 dni, informuje brytyjski portal Lloyd’s Logistics.
„Naszym celem jest ułatwienie handlu międzynarodowego. Badamy nowe trasy tranzytowe i metody skracania czasu tranzytu, ale dodatkowo dysponujemy ekspertami ds. odprawy celnej, niezbędnymi do pomocy naszym klientom w rozwoju działalności na arenie międzynarodowej” – powiedziała Jessica Herren, liderka pośrednictwa celnego w Ceva Logistics.
Jak podkreśliła też, usługa tego typu ma przyszłość, bowiem handel elektroniczny notuje wysoką dynamikę wzrostu, a wszelkie ułatwienia w operacjach transgranicznych zapewniająjeszcze większą wartość globalnym klientom firmy. Można zakładać, choć tego nie stwierdzono expressis verbis, że użycie nowych kodów celnych znacznie przyspieszyło odprawy graniczne w Chinach i przyczyniło się do bardzo dobrego transit time przewozów towarów do Europy.
Ceva Logistics poinformowała też, że kontynuuje „rozwój dodatkowych opcji naziemnego transportu między Chinami a Europą, blokowego lub multimodalnego, aby zaspokoić rosnącą potrzebę zrównoważenia czasu dostawy, kosztów i bardziej zrównoważonego środowiskowo transportu”. Jest to wyjście naprzeciw potrzebom klientów, którzy nadal „walczą o znalezienie przystępnej cenowo usługi frachtu morskiego i lotniczego dla pilnie potrzebnych przesyłek Chiny – Europa”.