Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

Międzynarodowe rozmowy o Zielonym Ładzie w transporcie

Europejski Zielony Ład był jednym z tematów poruszanych podczas XXX Forum Ekonomicznego w Karpaczu. 8 września 2021 r. ministrowie Polski, Słowenii, Słowacji, Ukrainy, Czech oraz Litwy omawiali wyzwania i szanse rozwojowe dla sektora transportowego, określone w Zielonym Ładzie.

fot. MI

Panel „Wpływ Zielonego Ładu na politykę transportową Europy Środkowej” poświęcony został dyskusji nad redefinicją polityki transportowej Unii Europejskiej wyrażonej w nowej Strategii Zrównoważonej i Inteligentnej Mobilności określającej nowe priorytety dla wszystkich państw członkowskich Unii Europejskiej.

– Zielony Ład stawia przed nami wyzwanie związane z nadrabianiem zaległości infrastrukturalnych w naszej części Europy. Aktualnie największym wyzwaniem dla państw Europy Środkowej jest konieczność zmniejszenia negatywnego wpływu transportu na klimat i środowisko. Właśnie dlatego Polska, w ramach nowej perspektywy finansowej UE oraz Krajowego Planu Odbudowy, planuje przeznaczyć blisko 20 mld euro na inwestycje transportowe. Przeważająca większość tych środków zostanie zaangażowana na projekty w zakresie transportu nisko- i zeroemisyjnego realizujące założenia Zielonego Ładu – powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.

Celem Europejskiego Zielonego Ładu jest rozwiązanie problemów dotyczących klimatu oraz środowiska naturalnego i obniżenie przez sektor transportowy emisji CO2 o 90% w 2050 r. Ważną częścią inicjatywy jest przejście na zrównoważoną mobilność, której kolej jest jednym z kluczowych ogniw i stanowi jeden z najbardziej ekologicznych i najbezpieczniejszych środków transportu.

Istotnym elementem Europejskiego Zielonego Ładu jest Strategia Zrównoważonej i Inteligentnej Mobilności opublikowana przez Komisję Europejską 9 grudnia 2020 r. Integralnym elementem strategii jest Plan działań zawierający 82 inicjatywy, które będą podstawą prac Komisji Europejskiej przez następne cztery lata. Przedstawiony dokument określa działania i mechanizmy, dzięki którym system transportowy Unii Europejskej może osiągnąć zieloną i cyfrową transformację oraz stać się bardziej odporny na przyszłe kryzysy. Celem Strategii Zrównoważonej i Inteligentnej Mobilności jest uczynienie transportu europejskiego: Zrównoważonym, Inteligentny i Odpornym.

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close