Partner portalu

Umowa na budowę terminalu przeładunkowego w Woli Baranowskiej podpisana

Spółka PKP LHS podpisała umowę na wykonanie projektu i przebudowę terminalu przeładunkowego na stacji Wola Baranowska. Nowa inwestycja zwiększy ilość towarów przewożonych koleją redukując tym samym udział transportu drogowego i jego negatywny wpływ na środowisko. Inwestycja poprawi dostępność transportową i przeładunkową województwa podkarpackiego. 

Wola Baranowska
fot. PKP LHS

2 września 2021 roku spółka PKP LHS podpisała umowę na projekt i realizację terminalu przeładunkowego zlokalizowanego pomiędzy miejscowościami Zawiejów i Knapy. Prace wykona konsorcjum firm Torkol (lider), Poleko Budownictwo oraz Infrares. Finansowana częściowo ze środków Unii Europejskiej przebudowa zwiększy możliwości przeładunkowe i poprawi skomunikowanie województwa podkarpackiego. 

W ramach inwestycji powstanie terminal przeładunkowy umożliwiający również obsługę przewozów intermodalnych. Nowy plac przeładunkowy będzie miał powierzchnię ponad 40 tys. m2. Przebudowany zostanie również 5-kilometrowy układ torowy, droga dojazdowa i urządzenia sterowania ruchem kolejowym, a także infrastruktura telekomunikacyjna, energetyczna i wodno-kanalizacyjna. Terminal zostanie wyposażony w specjalistyczny sprzęt przeładunkowy. Rozbudowa znacząco poprawi bezpieczeństwo podczas przeładunku, a nowe rozwiązania sprzyjać też będą ochronie środowiska – zmniejszenie natężenia ruchu w transporcie drogowym pozwoli na redukcję emisji spalin do atmosfery, a także obniży poziom hałasu. 

– Przebudowa stacji Wola Baranowska ma kluczowe znaczenie dla całego regionu oraz dla ruchu międzynarodowego. Inwestycja pozwoli na zwiększenie wydajności obsługi towarów masowych ze Wschodu, a także usprawnienie eksportu towarów na Wschód. Nowy terminal nie tylko umożliwi jeszcze efektywniejsze wykorzystanie potencjału gospodarczego i społecznego naszego województwa, ale także zapewni zrównoważony rozwój infrastruktury kolejowej z zachowaniem najwyższych standardów ekologii – podkreśla Zbigniew Tracichleb, prezes zarządu PKP LHS. 

Inwestycja jest elementem szerszej strategii rozwoju transportu kolejowego i intermodalnego. To także konsekwencja rosnącego zainteresowania transportem międzynarodowym i przewozem towarów drogą lądową po Nowym Jedwabnym Szlaku. W 2020 roku, pomimo ograniczeń spowodowanych pandemią koronawirusa, na nowej trasie z Xi’an do Sławkowa Spółka PKP LHS uruchomiła 40 pociągów, przewożąc łącznie 3 060 TEU. Rekordowy czas przejazdu z Polski do Chin, który wynosi 12 dni sprawia, że na dalszy rozwój linii 65 czekają już przedsiębiorcy w kraju i zagranicą. 

Budowa terminalu przeładunkowego w Woli Baranowskiej jest współfinansowana ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach RPO Województwa Podkarpackiego.

Możliwość komentowania jest wyłączona.

Jak poprawić wydajność, produktywność i bezpieczeństwo w branży portowej?

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close