Partner portalu

Terminal cargo na lotnisku Szanghaj Pudong wstrzymał prace

Po wykryciu koronawirusa u pracowników terminalu towarowego na lotnisku Szanghaj Pudong zadecydowano o wstrzymaniu lotów samolotów cargo. To kolejne poważne zakłócenie w światowych łańcuchach dostaw.

Chińska polityka „zero tolerancji” dla zakażeń covid-19 coraz bardzie utrudnia pracę operatorom logistycznym. W ostatnich tygodniach zaostrzono środki kwarantanny i wprowadzono nowe blokady m.in. w portach morskich. 20 sierpnia na terenie Pudong Air Cargo Terminal odkryto kolejne ognisko epidemii, w związku z czym podjęto decyzję o zamknięciu obiektu.

Czytaj też: Przywrócono pracę terminalu Ningbo – Meishan

Zamknięcie terminalu PACT dotknęło jednej trzeciej lotów z szanghajskiego lotniska. Ograniczenia w pracy wprowadzono też na lotniskach w Pekinie i Xiamen, których przepustowość zmniejszono o 43% i 66%. Kwarantanna załogi mocno wpływa na możliwości pracy lotnisk. W Szanghaj Pudong pracownicy zostali poproszeni o pracę przez siedem dni, kwarantannę w hotelu przez siedem dni, a następnie kwarantannę w domu przez kolejne siedem dni.

— W wyniku odejścia personelu odnotowano długi czas obsługi (2-3 razy dłuższy niż normalnie), a niektóre loty cargo rozpoczęły się z bardzo małą ilością ładunku lub bez ładunku w weekend. To z kolei stworzyło zaległości dla nadchodzących lotów — poinformowano w komunikacie Ligentia.

Kluczowy hub

Szanghaj Pudong jest jednym z największych terminali cargo lotniczego w Chinach. Roczne przeładunki wynoszą tam 3,1 mln ton. Z powodu ograniczeń operatorzy logistyczni szukają alternatywnych metod transportu. SEKO postanowiło przewieźć część ładunków drogą morską do Singapuru, skąd zostaną wysłane samolotami. Maersk zapowiedział zwiększenie pojemności ładunkowej w samolotach startujących z innych lotnisk w Chinach. 

Stawki frachtu lotniczego dla ładunków eksportowych z Chin 16 sierpnia wyniosły 8,1 dol za kilogram, o 6% więcej niż w lipcu. Wzrost cen przewozu widoczny jest w ostatnim czasie we wszystkich gałęziach transportu, co jest skutkiem narastających problemów z kongestią i opóźnieniami. 

Operatorzy logistyczni oczekują, że lotnisko Szanghaj Pudong wróci do 100% pracy w terminalu cargo po 1 września. Do tego czasu część operacji została skierowana do Hong Kongu i innych portów lotniczych. 

Możliwość komentowania jest wyłączona.

Jak poprawić wydajność, produktywność i bezpieczeństwo w branży portowej?

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close