Zarządzanie zwrotami coraz ważniejszym zadaniem logistyki kontraktowej
GXO Logistics, Inc. opublikował dziś wyniki swojego najnowszego, globalnego badania dotyczącego trendów w e-commerce oraz w zwrotach. Badanie przedstawia trendy w zwyczajach zakupowych konsumentów i zachowaniach detalistów oraz zależności między rozwojem e-commerce a większą liczbą zwrotów.

Kluczowe wnioski płynące z badania:
- 72% detalistów inwestuje w procesy zarządzania zwrotami.
- Ponad jedna czwarta detalistów zainwestowała ostatnio w dodatkową powierzchnię magazynową.
- 57% konsumentów twierdzi, że posiadanie zrównoważonego programu zwrotów jest ważnym czynnikiem podejmowania decyzji przy dokonywaniu zakupów online.
- W ciągu ostatnich 12 miesięcy:
- 36% detalistów stwierdziło wzrost liczby zwrotów online.
- 37% detalistów przyznało, że zwroty zwiększyły ich koszty operacyjne.
- 42% konsumentów potwierdziło, że zwróciło przynajmniej jedną sztukę odzieży zakupionej online.
Aż 35% towarów kupionych online jest zwracanych. Przewiduje się, że zapotrzebowanie na usługi logistyki zwrotów wzrośnie w znaczacy sposób. Krajowa Federacja Handlu Detalicznego (NRF) prognozuje, że wydatki w tym obszarze wzrosną do 604 mld $ do 2025 roku.
Przedstawione wnioski pochodzą głównie z dwóch badań zleconych przez GXO i przeprowadzonych przez Statista. Dane dotyczące detalistów zostały zebrane od 360 respondentów reprezentujących firmy różnej wielkości w USA, Wielkiej Brytanii, Francji i Hiszpanii. Dane konsumenckie pochodzą od około 4,000 respondentów z różnych grup demograficznych. Wyniki zostały uzupełnione o wewnętrzne dane GXO oraz informacje kontekstowe ze źródeł zewnętrznych. GXO prowadzi działalność w Polsce od 2006 roku w 12 centrach logistycznych na terenie całego kraju.