Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

IATA i UNCTAD będą współpracować w rozwoju rynku e-handlu

Tagi: IATA,

Międzynarodowe Zrzeszenie Przewoźników Powietrznych (IATA) zawarło porozumienie z Konferencją Narodów Zjednoczonych ds. Handlu i Rozwoju (UNCTAD) ws. współpracy w rozwoju handlu elektronicznego. Organizację będą wspólnie rozwijać system wymiany danych handlowych.

IATA
fot. Aero Icarus Wikimedia Commons

IATA i UNCTAD rozszerzyły swoją współpracę w dziedzinie handlu międzynarodowego, w szczególności e-commerce. Zawarte porozumienie obejmuje integrację standardów przesyłania komunikatów ładunków lotniczych (Cargo-XML) ze zautomatyzowanym systemem zarządzania celnego UNCTAD, ASYCUDAWorld. System ten umożliwia to bardziej wydajne przetwarzanie przesyłek lotniczych. Najnowsza wersja została wdrożona już w ponad 100 krajach. 

Kolejny etap współpracy skoncentruje się na umożliwieniu ASYCUDAWorld bardziej efektywnego zarządzania przesyłkami e-commerce. Obejmie on dodanie oceny ryzyka dla przesyłek pocztowych i ułatwienie dostępu do platformy IATA rozszerzonej identyfikacji i łączności partnerów (EPIC). Umożliwi to organom celnym dzielenie się informacjami o ładunku w całym zdigitalizowanym łańcuchu dostaw obejmujących operatorów logistycznych i przewoźników.

Krok ku cyfryzacji

Jak poinformowano w komunikacie, współpraca obejmie również potencjalną wymianę dodatkowych operacyjnych informacji elektronicznych, takich jak przepisy dotyczące ładunków lotniczych, rozkłady lotów i inne, które mogą pomóc urzędnikom celnym w ich ocenie ryzyka.

— UNCTAD i IATA współpracują, aby wspierać ekonomiczne możliwości handlu elektronicznego poprzez modernizację wymiany danych potrzebnej do odprawy celnej. Globalne standardy umożliwiają dokładne informacje i skuteczną ocenę ryzyka. To z kolei promuje silniejszą zgodność i przyczyni się do bezpiecznego łańcucha dostaw, co powinno dać władzom pewność modernizacji procesów – powiedział Nick Careen, starszy wiceprezes IATA ds. operacji, bezpieczeństwa i ochrony.

Platforma EPIC uruchomiona przez IATA w marcu 2021 usprawnia cyfryzację lotniczych przewozów towarowych. System upraszcza złożony proces tworzenia połączeń cyfrowych w łańcuchu wartości ładunku lotniczego, w tym umożliwia wydajną wymianę krytycznych informacji. 

Komentatorzy zwracają jednak uwagę na potencjalny konflikt interesu wynikający z statusu IATA, które jest z jednej strony monopolistycznym stowarzyszeniem przewoźników, a z drugiej organizacją działającą komercyjnie. EPIC obecnie został wdrożony przez 32 przewoźników lotniczych i 94 operatorów logistycznych. Współpraca z UNCTAD może zwiększyć przychody IATA z sprzedaży tego systemu. 

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close