Gdynia z największą dynamiką wzrostu przeładunków spośród polskich portów
W pierwszych siedmiu miesiącach 2021 r. wzrosły przeładunki w polskich portach morskich. Najszybszą dynamikę wzrostu zanotował Port Gdynia.

Od stycznia do lipca przeładunki w Gdyni wzrosły o 12,5% do poziomu 15,53 mln t, w Gdańsku o 10,5% do poziomu 30,1 mln t, a w Szczecinie i Świnoujściu o 11,3% osiągając wielkość 19,58 mln t.
W omawianym okresie we wszystkich polskich portach wzrosły przeładunki drobnicy (w tym skonteneryzowanej): o 15,5% w Porcie Gdynia (9,18 mln t), o 9,3% w Gdańsku (13,96 mln t) i o 13,4% w Szczecinie i Świnoujściu (10,68 mln t).
W Gdyni i Gdańsku zmniejszyły się natomiast przeładunki węgla (spadek o 3,1% i 2,8%), które wzrosły w portach zachodniopomorskich (+16,8%).
Bardzo duży wzrost natomiast nastąpił w przypadku przeładunku drewna: 89,7% w Gdyni, 45,8% w Gdańsku i 53,8% w Szczecinie i Świnoujściu. Widać zatem, że w polskich portach następuje zmiana struktury ładunków.
Lipiec ze wzrostami
Jeśli chodzi o sam lipiec to liderem wzrostu przeładunków również był Port Gdynia, gdzie wzrosły one o 17,4% do poziomu 2,08 mln t. W Porcie Gdańsk wzrost przeładunków wyniósł 11,1% (4,53 mln t) a w zespole portów Szczecin i Świnoujście 9,8% (2,57 mln t).
Również w lipcu widoczny był spadek przeładunków węgla i koksu natomiast wzrost przeładunków drobnicowych. Porty Gdynia oraz Szczecin i Świnoujście zanotowały w lipcu znaczący wzrost przeładunku drewna: pięciokrotny wzrost w Gdyni a czterokrotny w Szczecinie i Świnoujściu.