Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

Siemens Mobility i Continental dostarczą pantografy do elektrycznych ciężarówek

Siemens Mobility i Continental Engineering Services (CES) będą współpracować nad opracowaniem i produkcją pantografów do samochodów ciężarowych.

Technologia eHighway firmy Siemens Mobility zaopatruje ciężarówki w energię elektryczną za pośrednictwem linii napowietrznej. Współpraca ma na celu zelektryfikowanie kluczowych odcinków niemieckiej sieci autostrad za pomocą napowietrznych linii jezdnych, a tym samym znaczne zmniejszenie emisji CO2 z samochodów ciężarowych. 

– Drogowy transport towarowy odgrywa kluczową rolę w walce ze zmianami klimatu. W Niemczech odpowiada za jedną trzecią wszystkich emisji CO2 w sektorze transportu. Producenci ciężarówek realizują różne koncepcje, aby zmniejszyć to obciążenie. Dzięki eHighway firma Siemens Mobility opracowała już gotową do użycia technologię energooszczędnego, opłacalnego i bezemisyjnego transportu ciężarówką, którą można łączyć z innymi układami napędowymi, aby stać się podstawą walki ze zmianami klimatu w tym sektorze. eHighway jest także kompatybilny i komplementarny z innymi alternatywnymi paliwami i napędami np. bateryjnymi/wodorowymi  – mówi Michael Peter, CEO Siemens Mobility GmbH.

Technologia elektrycznych autostrad (eHighway) firmy Siemens Mobility jest obecnie testowana na trzech publicznych trasach w Niemczech: na autostradzie A5 w Hesji między węzłem Zeppelinheim/Cargo City Süd na lotnisku we Frankfurcie i Darmstadt/Weiterstadt; w kraju związkowym Szlezwik-Holsztyn na autostradzie A1 między węzłami Reinfeld i Lubeka; oraz na autostradzie federalnej B462 w Badenii-Wirtembergii między Kuppenheim i Gaggenau. eHighway były także testowane odcinkowo w Szwecji oraz w USA. 

– Poruszając się po elektrycznej autostradzie samochody ciężarowe mogą działać całkowicie elektrycznie i jednocześnie ładować akumulatory bez użycia paliwa. Partnerstwo między Siemens Mobility i Continental Engineering Services to duży krok w kierunku osiągnięcia neutralnego dla klimatu transportu towarowego. Pantografy będą dalej rozwijane i produkowane zgodnie z normami motoryzacyjnymi. Cieszymy się na wspólne działania – wyjaśnia dr Christoph Falk-Gierlinger, dyrektor CES.

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close