Partnerzy portalu

Ruszyła budowa drogi ekspresowej S11 w woj. zachodniopomorskim

Tagi: GDDKiA, S11,

20 lipca 2021 r. rozpoczęła się budowa drogi ekspresowej S11 na odcinku Koszalin – Bobolice. Podpisano także umowę na dokończenie obwodnicy Koszalina i Sianowa w ciągu drogi ekspresowej S6. Oddanie obu inwestycji do ruchu jest planowane w 2023 r.

fot. MI

Droga ekspresowa S11 docelowo połączy Pomorze Środkowe, Wielkopolskę i Śląsk. Dzięki jej wybudowaniu ruch tranzytowy z mocno obciążonej drogi krajowej nr 11 zostanie przeniesiony na nowoczesną drogę szybkiego ruchu.

Fragment S11 Koszalin – Bobolice, w standardzie dwujezdniowej drogi ekspresowej o dwóch pasach ruchu w obu kierunkach, będzie miał około 48 km długości. Droga będzie poprowadzona nowym śladem na zachód od obecnej DK11. Łącznie zaplanowano budowę 5 węzłów drogowych, dwóch par MOP i obwodu utrzymania drogi.

Udostępnienie drogi zaplanowano na III kwartał 2023 r. Całkowita wartość inwestycji to ponad 1,7 mld zł. Rozpoczęcie realizacji drogi S11 Koszalin – Bobolice było możliwe dzięki decyzji rządu o zwiększeniu limitu finansowego Programu Budowy Dróg Krajowych.

Od 2019 roku kierowcy mogą korzystać z odcinków obwodnicy Koszalina i Sianowa o łącznej długości ponad 13 km. W przypadku budowy kluczowego odcinka Koszalin Wschód – Sianów Wschód konieczne było przeprowadzenie dodatkowych badań geologicznych.

Umowa podpisana 20 lipca 2021 r. pozwoli na dokończenie budowy obwodnicy. Odcinek od węzła Koszalin Wschód do węzła Sianów Wschód będzie miał ponad 21 km długości. Otwarcie drogi planowane jest na rok 2023. Wartość inwestycji to prawie 449 mln zł.

Na odcinku obwodnicy Koszalina i Sianowa, między węzłami Koszalin Wschód i Sianów Wschód pojawiły się skomplikowane warunki gruntowe, odmienne od wcześniej stwierdzonych. Podłoże, ze względu na bardzo specyficzną i rzadko spotykaną budowę związaną z występowaniem drugiego poziomu wód gruntowych pod ciśnieniem, nie nadawało się do zastosowania pierwotnie przewidzianej technologii budowy. W roku 2019 rozpoczęło się opracowywanie aktualizacji dokumentacji projektowej dla obwodnicy, gdzie wzięto pod uwagę wyniki poszerzonych badań podłoża. W ramach tych prac przeanalizowano szereg rozwiązań, w szczególności przy obszarze Góry Chełmskiej i przecięcia projektowanej drogi z linią kolejową Koszalin – Słupsk. Zamiast przejścia drogi pod linią kolejową i zagłębienia w skomplikowany geologicznie obszar, została zaprojektowana estakada o długości niemal 800 metrów.

Źródło: MI

Możliwość komentowania została wyłączona.

ARCHIWUM WPISÓW PORTALU

Oferty pracy

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close