Partnerzy portalu

Ikea i JCL testują bezemisyjne łańcuchy dostaw

Ikea i JCL Logistics wspólnie dekarbonizują łańcuch dostaw dzięki przeniesieniu ładunków na kolej oraz wykorzystaniu elektrycznych samochodów do obsługi ostaniej mili w Niemczech.

Ikea
fot. JCL

Szwajcarski operator JCL Logistics oraz Ikea uruchomili bezemisyjny łańcuch transportu między Bremą a południem Niemiec. W czerwcu z pozytywnym wynikiem zakończono testowanie elektrycznych samochodów w przewozach na ostatniej mili. Równocześnie JCL przeniósł ładunki na kolej intermodalną. W tym celu operator wykorzystuje dwie lokomotywy Siemens Vectron Dual Mode, które mają wykorzystywać energię elektryczną w 100% pochodzącą z źródeł odnawialnych, co jest potwierdzone odpowiednim certyfikatem. 

JCL zapowiada, że dzięki wykorzystaniu rozwiązania intermodalnego można będzie wykonać pracę przewozową porównywalną do 7500 przejazdów samochodów ciężarowych w ciągu roku. W ciągu tygodnia między Bremą a Hof i Neumarkt kursują trzy pary pociągów transportujących kontenery. 

E-samochody w dostawach

Wspólnie z klientem: Ikeą operator wdraża też bezemisyjne rozwiązanie na ostatniej mili. W czerwcu przeprowadzono testy wykorzystania samochodów Citroën e-Jumper w dostawach dla klientów w rejonie Kolonii. Pojazdy te mają ładowność 965 kg i zasięg 200 km, dlatego można je wykorzystywać w realizacji zleceń e-commerce. JCL przekonuje, że już dzisiaj dysponujemy technologiami, które umożliwiają wprowadzenie łańcucha dostaw w 100% neutralnego klimatycznie.

— Jako globalny ekspert w dziedzinie logistyki, JCL jest świadomy swojej wielkiej odpowiedzialności wobec środowiska i przyszłych pokoleń. Dążymy do celu, jakim jest poszerzanie naszych usług w sposób przyjazny dla środowiska. Osiągamy nasz cel poprzez oszczędzanie szkodliwych emisji — skomentował Svend Hartog, prezes działu B2C JCL Logistics.

Ikea testuje elektryczne samochody dostawcze również w USA. W maju wprowadzono do obsługi dostaw dla klientów w Nowym Jorku 40 ciężarówek Lightning eMotors. Następne 50 takich pojazdów będzie obsługiwać dostawy w rejonie Los Angeles. Z kolei w Hiszpanii szwedzki koncern przeniósł niedawno przewozy ładunków miedzy portem Barcelona a terminalem Tarragona z dróg na kolej. Pociągi pokonują dystans 100 km co pokazuje, że nawet na tak krótkim odcinku wykorzystanie transportu kolejowego może być opłacalne i przyczynić się do zmniejszenia wpływu operacji logistycznych na środowisko. 

Czytaj też: Elektryczne samochody zmienią tradycyjne łańcuchy dostaw

Możliwość komentowania została wyłączona.

ARCHIWUM WPISÓW PORTALU

Oferty pracy

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close