Partnerzy portalu

BASF i DB Cargo wdrażają 45-stopowe tank kontenery

BASF we współpracy z DB Cargo i belgijską firmą Van Hool opracowali system infralogistyki obejmujący pojazdy autonomiczne oraz innowacyjne tank kontenery 45-stopowe, które mogą być wykorzystane również w przewozach na sieci kolejowej. Nowy typ kontenerów zwiększa konkurencyjność transportu intermodalnego w przewozach chemikaliów. 

tank kontenery
fot. BASF

Tank kontenery 20 i 30-stopowe są powszechnie stosowane w transporcie intermodalnym do przewozu różnego rodzaju chemikaliów. Niemiecki gigant branży chemicznej BASF postanowił jednak we współpracy z partnerami opracować nowy tym tank kontenera, który ma zastąpić cysterny samochodowe w przewozach pomiędzy zakładami grupy. Obiekty BASF w Ludwigshafen zajmują obszar porównywalny do średniego miasta i połączone są gęstą siecią linii kolejowych. Firma postanowiła wykorzystać tę infrastrukturę do transportu półproduktów między fabrykami. Rozwiązanie na jakie się zdecydowano obejmuje 45-stopowe tank kontenery na wagonach platformach i pojazdach AGV.

Zaletą rozwiązania intermodalnego jest możliwość przeładowywania kontenera z wagonu na autonomiczny pojazd AGV. W tym celu BASF wykorzystuje specjalne dźwigi do dużych obciążeń. Pojazdy AGV z 32 kołami transportują kontenery często przez wąskie tereny fabryczne do obiektów, do których nie można podjechać pociągiem. BASF planuje wykorzystywać 8 takich pojazdów, których pracę będzie nadzorować centrum kontroli. 

Uniwersalne rozwiązanie

Tank kontenery 45-stopowe mogą być wykorzystywane nie tylko w operacjach infralogistycznych, ale też w przewozach krajowych i międzynarodowych, gdzie będą stanowić alternatywę dla cystern. Ważną rolę odgrywa również kwestia ochrony środowiska – kontenery są elementem zrównoważonego transportu kolejowego.

— Naszym celem jest wspólne opracowywanie koncepcji logistyki kolejowej, które przynoszą korzyści naszym klientom i dostarczają coraz więcej towarów na tory. Uważamy, że nowe kontenery mogą wywołać efekt przyciągania. Dlatego chcieliśmy pokazać przykład współpracy przy tej inwestycji — skomentowała Jennifer Thierbach, kierownik działu chemii w DB Cargo BTT.

Prototyp 45-stopowego tankkontenera został zaprezentowany w 2015 r. przez firmę Van Hool. Wykorzystanie takich jednostek łączy zalety konwencjonalnego transportu kolejowego, czyli dużą pojemność cystern z możliwościami przeładunków i elastycznością jakie daje transport intermodalny. Jednostki mają pojemność 63 m3 i możliwość przewozu 75 t ładunku — dwukrotnie więcej niż konwencjonalne tank kontenery i porównywalnie do wagonów cystern. Jednostki mogą być przewożone koleją, drogami wodnymi śródlądowymi, a puste także samochodami. Wyposażono je w nowoczesne systemy izolacji i ogrzewania. 

Możliwość komentowania została wyłączona.

ARCHIWUM WPISÓW PORTALU

Najnowsze

Oferty pracy

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close