Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

Laude zamawia lokomotywę manewrową

Spółka Laude Smart Intermodal ogłosiła zapytanie ofertowe na dostawę zmodernizowanej lokomotywy manewrowej zbudowanej na bazie pojazdu SM 42 lub podobnego. Lokomotywa będzie służyć w terminalu w Zamościu.

fot. UWC

Laude realizuje projekt przebudowy terminalu zlokalizowanego przy stacji Zamość – Bortatycze na styku linii kolejowych o rozstawie 1520 i 1435 mm. Obiekt do niedawna wykorzystywany był głównie do przeładunku produktów stalowych oraz materiałów sypkich, które z Zamościa są ekspediowane do różnych kierunków w Polsce, a także w Niemczech, Czechach i Słowacji. Terminal jest wyposażony w reachstackery i suwnice. W 2020 r. ruszyła rozbudowa obiektu.

Dzięki inwestycjom realizowanym w ramach programu unijnego powstanie tutaj centrum logistyczne obsługujące międzynarodowy transport intermodalny w tym na jednej z odnów Nowego Jedwabnego Szlaku. w ubiegłym roku ruszyło połączenie Gdańsk — Zamość. Terminal Laude jest też dobrze skomunikowany z Ukrainą. 

Czytaj także: Laude uruchomi połączenie intermodalne Gdańsk – Zamość

W ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko Laude pozyskała dofinansowanie na zakup lokomotywy manewrowej, która będzie obsługiwać pociągi na rozbudowywanym terminalu.

Spółka szuka dostawcy zmodernizowanego pojazdu, w którym zastosowany będzie silnik spalinowy z normą spalin min Stage III A, hamulec pneumatyczny, układ przeciwpoślizgowy, zmodernizowana kabinę maszynisty, radio GSM-R i sterowanie radiowe. Lokomotywa będzie wykonywać manewry na torach o rozstawie europejskim. O wyborze dostawcy zadecydują kryteria ceny (80% wagi oceny) oraz termin realizacji. 

W maju 2020 Centrum Unijnych Projektów Transportowych podpisało z Laude Smart Intermodal umowę na dofinansowanie zadania pn. „Projekt rozwoju połączeń intermodalnych dzięki budowie i wyposażeniu terminala intermodalnego w Zamościu oraz zakupowi sprzętu do terminala w Sosnowcu”. Planowany całkowity koszt realizacji projektu wynosi 47,6 mln zł, a kwota dofinansowania unijnego to prawie 20 mln zł. 

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close