Pesa dostarczy lokomotywy dla PCC Intermodal
PCC Intermodal SA – lider transport intermodalnego w Polsce oraz PESA Bydgoszcz SA – największy Polski producent pojazdów szynowych, zawarły kontrakt na dostawę 3 nowych lokomotyw.

Spółki zakontraktowały wspólnie 3 z 7 lokomotyw objętych Programem Operacyjnym Infrastruktura i Środowisko (Działanie 3.2). Obie firmy kładą ogromny nacisk na zrównoważony rozwój, wspierają inwestycje w ekologiczne, niskoemisyjne rozwiązania, promują jakość, a w swych działaniach są zorientowane na potrzeby klientów.
– Jesteśmy zadowoleni, że przetarg na dostawę lokomotyw spotkał się z tak dużym zainteresowaniem i że to ostatecznie polski producent złożył najkorzystniejszą ofertę. Wierzymy, że doświadczenie i jakość produktów Pesa pomoże nam jeszcze sprawniej i efektywniej rozwijać system przewozów intermodalnych w Polsce i przenosić coraz więcej ładunków z dróg na tory – komentuje Dariusz Stefański, prezes PCC Intermodal SA
Lokomotywy Pesa ruszą w trasy po regularnej siatce połączeń intermodalnych operatora pomiędzy portami Polskimi Gdańsk/Gdynia, a najważniejszymi regionami gospodarczymi kraju już latem przyszłego roku.
– Pierwszy krok – podpisanie umowy za nami, będziemy z niecierpliwością wypatrywali kolejnych, by na finale, za około rok rozpocząć w naszej flocie eksploatacje lokomotyw 111E – Gama. Nie da się rozwijać transportu intermodalnego bez taboru zapewniającego odpowiedni poziom dostępności. Nie da się promować rozwiązań ekologicznych, tworzyć wartości firmy w oparciu o jakość bez partnerów, których misja osadza się na podobnych fundamentach. Mamy nadzieje, że wspólnie z Pesa osiągniemy kolejne poziomy rozwoju naszych produktów – dodał Adam Adamek, wiceprezes PCC Intermodal SA
Umowa obejmuje produkcję i serwis gwarancyjny, certyfikowanych na Polskę lokomotyw elektrycznych, wraz z serwisem utrzymaniowym do naprawy P4.
– Pessa konsekwentnie rozwija platformę GAMA. Poza eksploatowanymi już w Polsce lokomotywami 111Ed, 111E i 111Db wkrótce zaoferujemy klientom dwunapędową lokomotywę 111DE, która będzie przystosowana do pracy pociągowej zarówno pod siecią trakcyjną, jak i na liniach niezelektryfikowanych. Jesienią rozpoczniemy również testy pierwszej polskiej lokomotywy manewrowej z napędem wodorowym. Jej premiera odbędzie się na wrześniowych Targach Trako – zapowiedział Maciej Maciejewski, wiceprezes, dyrektor sprzedaży Pesa.
Czytaj też: PCC Intermodal inwestuje w lokomotywy Traxx od Alstomu