Partnerzy portalu

SPEDCONT zwiększa moce przeładunkowe

Tagi: Spedcont,

Dynamiczny rozwój wymiany handlowej na Nowym Jedwabnym Szlaku przekłada się na plany inwestycyjne operatorów. SPEDCONT od kilku już lat inwestuje w rozbudowę i modernizację terminalu w Łodzi. Dla spółki należącej do Grupy PEKAES, kolejne przedsięwzięcia mają znaczenie strategiczne i są one związane z rosnącą liczbą przeładunków towarów sprowadzanych z Chin. Obecnie w SPEDCONT trwają prace modernizacyjne, dzięki którym operator zapowiada, że aż dwukrotnie zwiększy swoje możliwości przeładunkowe. 

SPEDCONT
fot. mat. prasowe

W ostatnich latach SPEDCONT zainwestował w infrastrukturę Terminala Kontenerowego SPEDCONT w Łodzi, jednego z największych tego typu obiektów w Polsce. Operator powiększył znacząco powierzchnię terminalową, jak i zadbał o nowe wyposażenie całego obiektu. Spółka zakupiła m.in. naczepy kontenerowe, suwnicę, a także wdrożyła nowoczesne systemy informatyczne do zarządzania spedycją i placem składowym. Obecnie SPEDCONT przystąpił do kolejnego etapu prac, które mają przyczynić się do zwiększenia potencjału operacyjnego spółki. 

– W czerwcu zakończyliśmy modernizację pierwszej suwnicy bramowej, którą już oddaliśmy do użytku naszych klientów. Obecnie przebudowujemy kolejną suwnicę, a prace w tym zakresie planujemy zakończyć w sierpniu tego roku. Co ważne, dzięki modernizacji niemal dwukrotnie wzrośnie prędkość pracy obu suwnic, tym samym o co najmniej 25 procent zwiększą się nasze możliwości przeładunkow.  – mówi Marcin Dobruchowski, prezes zarządu SPEDCONT.

SPEDCONT oferuje Klientom kompleksową ofertę usług intermodalnych obejmującą dostawy kontenerów z portów do terminali lub na bocznicę klienta, pełną obsługę przeładunkową, dowóz samochodowy kontenerów z terminalu, przewozy magistralą transsyberyjską, przewozy bocznicowe, usługi celne i logistyczne. 

– Usługi intermodalne cieszą się bardzo dużym zainteresowaniem wśród naszych klientów. Mimo wielu wyzwań związanych z pandemią w ostatnim roku, ruch na Nowym Jedwabnym Szlaku odbywa się bez zakłóceń. W ciągu tygodnia oferujemy łącznie 20 połączeń z oraz do portów w Gdyni i Gdańsku. Nasze inwestycje w infrastrukturę terminalową są nieodzownym elementem elastycznego podejścia do potrzeb naszych klientów  – dodaje Maciej Bachman, prezes zarządu Grupy PEKAES.

Modernizacja suwnic oraz przebudowa nawierzchni placu są elementami Projektu „Przebudowa Terminala Kontenerowego Łódź – Olechów” dofinansowanego ze środków unijnych. Projekt współfinansowany jest przez Centrum Unijnych Projektów Transportowych w ramach działania 3.2 – Rozwój transportu morskiego, śródlądowych dróg wodnych i połączeń multimodalnych objęty Programem Operacyjnym Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020.

źródło: SPEDCONT

Możliwość komentowania została wyłączona.

ARCHIWUM WPISÓW PORTALU

Najnowsze

Oferty pracy

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close