Małaszewicze jako kluczowy punkt na euroazjatyckiej mapie transportowej — debata
Transport kontenerów na Nowym Jedwabnym Szlaku od wielu miesięcy bije kolejne rekordy. Możliwość rozwoju kolejowych przewozów między Chinami a Europą zależy od wydajności granicznych terminali przeładunkowych, a najważniejsze z nich to Brześć i Małaszewicze.

Zapchane porty morskie i stale rosnące obroty w handlu między Unią Europejską a Chinami skłaniają operatorów logistycznych do przenoszenia coraz większej liczby ładunków na kolej. Wąskim gardłem w transporcie intermodalnym są kolejowe przejścia graniczne na styku linii o rozstawie 1435 mm i 1520, gdzie trzeba przeładować kontenery między pociągami. Spedytorzy i przewoźnicy kolejowi szukają każdej możliwości do realizacji przeładunków. uruchamiane są połączenia przez terminale w Sławkowie, w Dobra na Słowacji, w Medyce i Mostiskach, Kaliningradzie czy Kłajpedzie.
Pomimo pojawiania się nowych odnóg Nowego Jedwabnego Szlaku ciągle najważniejszą jego trasą jest szlak przez granicę polsko – białoruską i Małaszewicze, gdzie planowane są w najbliższych latach gigantyczne inwestycje, dzięki którym powstanie tu hub transportowy o znaczeniu euroazjatyckim.
Jak rozwija się centrum logistyczne w Małaszewiczach, będziemy mogli zobaczyć na żywo podczas konferencji „Kolejowe przejścia graniczne – klucz do eksportu i tranzytu” . Oprócz rozmów z ekspertami i przedstawicielami branży możliwy będzie udział w wizycie studyjnej po terminalach przeładunkowych.
Konferencja odbędzie się 20 — 22 października w Małaszewiczach, Janowie Podlaskim i Terespolu. Organizatorami wydarzenia są redakcja IntermodalNews.pl oraz Fundacja ProKolej.
Zapisy na wydarzenie i dodatkowe informacje:
mail: malaszewicze@kolej365.pl
Mirosław Woźniak +48 724 192 081
https://kolej365.pl/kolejowe-przejscia-graniczne/
Zapraszamy!