P&O Ferries uruchamia kolejny prom na trasie Dover — Calais
Pride of Burgundy – piąty statek P&O Ferries na trasie Dover-Calais – przybył w poniedziałek do portu w Dover, inaugurując powrót do służby po roku nieobecności.

Mieszcząca 120 ciężarówek Pride of Burgundy, której tonaż wynosi 28.000 ton – będzie pływać wyłącznie w trybie frachtowym, realizując po dwa rejsy w każdą stronę dziennie. Dodanie piątej jednostki jest odpowiedzią na rosnące zapotrzebowanie brytyjskich i europejskich klientów i pozwoli rozszerzyć ofertę dla tych, którzy potrzebują szybkiego i niezawodnego transportu towarów między tymi kluczowymi rynkami.
– Cieszę się widząc naszą flotę pięciu jednostek znowu w komplecie, w pełnej mocy sprzed pandemii, co pozwala nam zaoferować zwiększoną częstotliwość rejsów, a tym samym umocnić pozycję lidera przewozów na Kanale La Manche i dalej rozwijać ofertę dla klientów. Pride of Burgundy wzmocni naszą efektywną kosztowo usługę przewozów frachtowych, zwiększając powierzchnię ładunkową i elastyczność na trasie, która jest ważną arterią obsługującą wymianę handlową, arterią na której polegają tysiące firm i konsumentów – powiedział Peter Hebblethwaite, dyrektor zarządzający P&O Ferries.
Zapowiedziany już w kwietniu powrót promu Pride of Bugundy nastąpił zaraz po ogłoszeniu przez P&O Ferries przełomowego porozumienia o współdzieleniu powierzchni ładunkowej na trasie Dover-Calais oraz krótko po wprowadzeniu drugiego statku kontenerowego typu LOLO (lift-on lift-off), a tym samym podwojeniu powierzchni ładunkowej na trasie Zeebrugge – Hull.
Źródło: P&O Ferries