Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

Ekologiczne rozwiązania szyte na miarę

Nie oferujemy jednego produktu, a kompleksową obsługę związaną z kontenerami, magazynami, transportem samochodowym i drobnicowym. Adaptacja jest naszą silną stroną – przekonuje Michał Andruszkiewicz, v-ce prezes zarządu P.S.T. OstSped Sp. z o.o.

Adaptacja jest naszą silną stroną - przekonuje Michał Andruszkiewicz, v-ce prezes zarządu P.S.T. OstSped Sp. z o.o.
Źródło: OST SPED

OstSped działa na rynku od blisko 30 lat. Co z perspektywy czasu można uznać za największe osiągnięcie firmy?

 – Myślę, że największym osiągnięciem firmy jest umiejętność oferowania kompleksowych i złożonych produktów, które są dostosowane do potrzeb klientów i rynku. Warto zaznaczyć, że OstSped to nie jedna firma, tylko grupa firm, która wypełnia cały wachlarz nisz rynkowych. Nie oferujemy jednego produktu, a kompleksową obsługę związaną z kontenerami, magazynami, transportem samochodowym i drobnicowym. Adaptacja jest naszą silną stroną.

Skoro mowa o produktach sprzedażowych. Z których produktów najczęściej korzystają klienci?

– Są to produkty intermodalne. Jesteśmy w stanie stworzyć dla dużych globalnych firm lokalne rozwiązanie, które jest szyte na miarę i dedykowane dla nich. Mam tu na myśli terminal w Szamotułach, który obsługuje dużego koreańskiego klienta razem z duńskim armatorem. To obopólna współpraca.

OstSped posiada dwa terminale kontenerowe – we wspomnianych Szamotułach oraz w Kaliszu. Jak radzicie sobie z ich zarządzaniem? Czy planujecie inwestować w nowe technologie?

– Używamy klasycznych rozwiązań, czyli przeładunków z reachstackerami, a jeżeli chodzi o system do zarządzania terminalami, to aktualnie jesteśmy na etapie analizy rynku, poszukiwania nowego rozwiązania. Jeżeli chodzi o kwestie innowacyjne, warto wspomnieć o dwóch rzeczach. Po pierwsze – ekologia. Na tym polu działamy w dwóch obszarach. Pierwszy, to samochody o napędzie LNG. W ostatnim czasie naszą flotę samochodów ciężarowych zasilił nowoczesny IVECO Stralis w wersji Natural Power. Został wybrany jako najlepsza propozycja rynkowa wśród ciężarówek zasilanych LNG, wykorzystująca sprawdzoną technologię i oferująca największy zasięg oraz najdłuższą żywotność silnika. W czerwcu dostarczone zostały kolejne pojazdy. Drugi obszar naszej ekologicznej działalności to fotowoltaika. Nasze biuro i magazyny w Kaliszu zostały już pokryte panelami fotowoltaicznymi, aby generować energię i zmniejszyć ślad węglowy. Kolejnym polem innowacyjnych rozwiązań, jest serwis intermodalny do terminalu firmy Metrans w Dąbrowie Górniczej. Wspólnie z przewoźnikiem dostosowaliśmy lokomotywy dwusystemowe, które zapewniają większą niezawodność i punktualność połączeń intermodalnych.

Transport intermodalny w OstSped funkcjonuje od 2013 roku. Na jakich korytarzach przewożone są kontenery?

 – Działamy przede wszystkim na korytarzu DCT Port Gdańsk <-> Szamotuły, tj. do 6 razy w tygodniu. Na drugim korytarzu DCT Port Gdańsk <-> Dąbrowa Górnicza  <-> Gdynia, połączenia wykonywane są do 3 razy w tygodniu. Mamy jeszcze trzecie połączenie DCT Port Gdańsk <-> Kalisz, ale jest to połączenie nieregularne.

 Czy są jakieś plany na rozwój tych połączeń?

– Tak. Jeżeli chodzi o Dąbrowę Górniczą, to oczywiście chcemy zwiększyć liczbę połączeń, zwłaszcza tych do Gdyni. Natomiast jeśli mowa o Szamotułach, po zakończeniu remontów, które w ostatnim czasie mają miejsce, chcemy również uruchomić połączenia do Gdyni, które na ten moment nie istnieją.

Grupa OstSped to jedna z nielicznych, która poszczycić się może kompleksowymi usługami z zakresu kontenerów w Polsce.

– To prawda. Posiadamy transport intermodalny w oparciu o własne terminale, transport drogowy, gdzie obsługujemy Gdańsk, Gdynię, Małaszewicze i transporty międzynarodowe. Mamy własne naczepy pod kontenery chłodnicze i wozimy duże ilości tych kontenerów zarówno w kraju, jak i zagranicą. Dodatkowo nasza flota przystosowana jest do przewozu towarów niebezpiecznych, jak również – i to jest dosyć ciekawe – posiadamy depoty naprawcze przy portach morskich w Gdańsku, Gdyni i Szczecinie. Jest to spółka z naszej grupy – Radunia Containers, gdzie składujemy i naprawiamy kontenery, robimy przeglądy urządzeń chłodniczych w kontenerach na potrzeby firm, które nimi handlują bądź dla armatorów. Jesteśmy jedynym podmiotem na rynku, który łączy te wszystkie zakresy prac związane z obsługą kontenerów.

Jak wygląda współpraca pomiędzy spółkami wewnątrz Waszej grupy?

– Naszą grupę traktujemy jako jeden złożony organizm, gdzie każda ze spółek jest autonomicznym bytem, natomiast działa według wspólnej strategii i – w miarę możliwości –  korzysta ze wspólnych zasobów grupy (mamy połączone działy sprzedaży, marketing, IT na wszystkie firmy). Dzięki tej współpracy jesteśmy w stanie zaoferować tzw. produkty łączone i jednocześnie optymalizować nasze koszty.

Czytałam, że firma OstSped wsparła ostatnio kaliski szpital.

– Faktycznie takie wsparcie miało miejsce. Generalnie staramy się aktywnie działać w naszym otoczeniu. Aktualnie wdrażamy w życie działania wsparcia związane z COVID-19, ale za wcześnie by o tym mówić.

OstSped to również pasje. Na stronie internetowej firmy znalazłam informacje, że jej pracownicy są  pasjonatami wielu dziedzin sportu.

– Jazda konna, żeglarstwo, wspinaczka czy piłka nożna, to tylko jedne z wielu sportów, które pracownicy firmy uprawiają w wolnym czasie z wielkim zaangażowaniem. Prezes zarządu Mariusz Kąkol jest pasjonatem jazdy konnej i występuje w zawodach zarówno o randze krajowej, jak i międzynarodowej. Ja osobiście jestem pasjonatem żeglarstwa.

Za rok 30-lecie firmy. Czy OstSped szykuje się na jubileusz?

– Dzięki naszym pracownikom i klientom firma prężnie się rozwija, za co chcielibyśmy i jednym i drugim serdecznie podziękować. Planujemy jubileusz, natomiast w związku z pandemią, nie jesteśmy w stanie przewidzieć, czy będzie nam dane świętować 30-lecie działalności firmy. Mamy jednak nadzieję, że tak się stanie.

Rozmawiała Anna Majowicz

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close