Partnerzy portalu

PCC Intermodal zamawia wózki kontenerowe

Spółka PCC Intermodal ogłosiła przetargi na dostawę wózków do przeładunku kontenerów, które mają trafić do terminalu w Kutnie oraz Gliwicach. Zamówienie jest realizacją projektu unijnego. 

wózki
fot. PCC Intermodal

W pierwszym przetargu operator szuka dostawcy trzech fabrycznie nowych urządzeń typu reachstacker o możliwości udźwigu 45 ton w pierwszym rzędzie wraz z usługami serwisowymi. Dwa wózki trafią do terminalu w Kutnie, a ich zakup finansowany jest w ramach projektu „Rozbudowa intermodalnego terminalu kontenerowego w Kutnie oraz zakup urządzeń wspierających jego działalność” z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Trzeci reachstacker trafi do terminalu w Gliwicach i zamawiany jest poza projektem unijnym. W przetargu PCC Intermodal zastrzegła sobie w formie opcji możliwość kupienia wyposażenia dodatkowego dla wskazanego wózka.

O wyborze oferty zadecydują kryteria ceny oraz kosztów serwisu. Urządzenia mają mieć możliwość układania czterech warstw kontenerów.

Spółka zamawia wózki

Przedmiotem drugiego przetargu jest dostawa dwóch urządzeń typu empty container handler do przeładunku kontenerów, o możliwości udźwigu umożliwiającym podniesienie 10 ton w pierwszym rzędzie wraz z usługami serwisowymi. Urządzenia mają trafić na terminal w Kutnie. To zamówienie również jest finansowane w ramach programu unijnego. W formie opcji PCC Intermodal zastrzegł możliwość zamówienia trzeciego wózka oraz wyposażenia dodatkowego. 

Wartość unijnego projektu PCC Intermodal obejmującego rozbudowę i doposażenie w urządzenia terminalu w Kutnie wynosi 46,9 mln zł z czego dofinansowanie pokrywa 19,1 mln zł. Spółka podpisała w grudniu 2018 umowę z Centrum Unijnych Projektów Transportowych na dofinansowanie po wygranym konkursie projektów. Poza inwestycją w Kutnie PCC Intermodal w ramach projektów unijnych zrealizował m.in. budowę toru suwnicowego w Brzegu Dolnym i zakup reachstakerów do tego terminalu (dostarczył je Cargotec), a także zakup zmodernizowanych lokomotyw manewrowych (dostawcą był Tabor Dębica). Natomiast w przetargu na nowe lokomotywy elektryczne zakończonym w maju nie wpłynęły oferty. Spółka otrzyma także 150 platform podkontenerowych w tym Sggmrss 90’, Sgnss 60′ i Sggrss 80’ wyprodukowanych przez Tatravagonkę.

Czytaj też: Ruszyły w trasę nowe wagony PCC Intermodal SA

Możliwość komentowania została wyłączona.

ARCHIWUM WPISÓW PORTALU

Najnowsze

Oferty pracy

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close