Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

Rusza połączenie BCT Gdynia – Port Koper

Firmy Loconi oraz Baltic Rail zawiązały sojusz, dzięki któremu powstaje połączenie między terminalem BCT w Gdyni oraz Portem Koper. Inicjatywę oparto na obecnie funkcjonujących serwisach intermodalnych i morskich. 

Rusza połączenie BCT Gdynia - Port Koper

W czasach, gdy wiele usług oceanicznych, portowych i logistycznych jest rozciągniętych do granic możliwości, transport kontenerów na całym świecie wymaga cierpliwości, kreatywności i precyzyjnego wykonania. Jednym z pomysłów jest połączenie rozwiązań, które już istnieją na rynku i posiadają niezbędne aktywa oraz ofertę usług wraz z rozkładami jazdy w kluczowych terminalach. W oparciu o te pomysły powstał interesujący sojusz kolejowy.

Od lipca Loconi uruchamia nowy serwis kolejowy z BCT do Wrocławia. Baltic Rail od dawna oferuje połączenie z Wrocławia do Kopru. W ten sposób zostają połączone porty na dwóch krańcach Europejskiego Korytarza Bałtyk-Adriatyk, co otwiera znacznie szybszą i efektywniejszą drogę transportową z krajów basenu Morza Śródziemnego do Skandynawii (i odwrotnie).

— Obecnie wiele linii żeglugowych oferuje takie połączenia transportując kontenery wokół kontynentu europejskiego z dwoma (lub więcej) przeładunkami w portach bazowych, co daje całkowity czas przewozu 20-30 dni. Zastosowanie szybkiego i częstego połączenia kolejowego w poprzek kontynentu oraz wykorzystanie obecnych morskich połączeń bliskiego zasięgu jakie obsługujemy w BCT i Koprze, spowoduje skrócenie czasu przewozu kontenerów na tej trasie o połowę. Na przykład czas przewozu z portów Izraela i Egiptu do portów szwedzkich wyniesie ok. 14 dni, a Turcji tylko 10 dni. Koszt przewozu z zastosowaniem mostu lądowego Koper- BCT Gdynia, nie odbiega znacząco od poziomu stawek morskich — informuje BCT.

Nowe połączenie opiera się na obecnie istniejących usługach i ma bezinwestycyjny charakter. Wszystkie serwisy intermodalne, jak i morskie istnieją i działają na swoich rynkach lokalnych. 

To pierwsze rozwiązanie intermodalne w korytarzu Bałtyk – Adriatyk, które realnie daje możliwość transportu kontenerów z basenu Morza Śródziemnego i Bliskiego Wschodu do krajów bałtyckich (i odwrotnie). Produkt ten nie powstałby bez znakomitej pracy zespołowej. Chciałbym to bardzo mocno podkreślić i jednocześnie podziękować wszystkim uczestnikom projektu – powiedział Dariusz Mierkiewicz z Portu Koper.

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close