Rusza połączenie BCT Gdynia – Port Koper
Firmy Loconi oraz Baltic Rail zawiązały sojusz, dzięki któremu powstaje połączenie między terminalem BCT w Gdyni oraz Portem Koper. Inicjatywę oparto na obecnie funkcjonujących serwisach intermodalnych i morskich.

W czasach, gdy wiele usług oceanicznych, portowych i logistycznych jest rozciągniętych do granic możliwości, transport kontenerów na całym świecie wymaga cierpliwości, kreatywności i precyzyjnego wykonania. Jednym z pomysłów jest połączenie rozwiązań, które już istnieją na rynku i posiadają niezbędne aktywa oraz ofertę usług wraz z rozkładami jazdy w kluczowych terminalach. W oparciu o te pomysły powstał interesujący sojusz kolejowy.
Od lipca Loconi uruchamia nowy serwis kolejowy z BCT do Wrocławia. Baltic Rail od dawna oferuje połączenie z Wrocławia do Kopru. W ten sposób zostają połączone porty na dwóch krańcach Europejskiego Korytarza Bałtyk-Adriatyk, co otwiera znacznie szybszą i efektywniejszą drogę transportową z krajów basenu Morza Śródziemnego do Skandynawii (i odwrotnie).
— Obecnie wiele linii żeglugowych oferuje takie połączenia transportując kontenery wokół kontynentu europejskiego z dwoma (lub więcej) przeładunkami w portach bazowych, co daje całkowity czas przewozu 20-30 dni. Zastosowanie szybkiego i częstego połączenia kolejowego w poprzek kontynentu oraz wykorzystanie obecnych morskich połączeń bliskiego zasięgu jakie obsługujemy w BCT i Koprze, spowoduje skrócenie czasu przewozu kontenerów na tej trasie o połowę. Na przykład czas przewozu z portów Izraela i Egiptu do portów szwedzkich wyniesie ok. 14 dni, a Turcji tylko 10 dni. Koszt przewozu z zastosowaniem mostu lądowego Koper- BCT Gdynia, nie odbiega znacząco od poziomu stawek morskich — informuje BCT.
Nowe połączenie opiera się na obecnie istniejących usługach i ma bezinwestycyjny charakter. Wszystkie serwisy intermodalne, jak i morskie istnieją i działają na swoich rynkach lokalnych.
To pierwsze rozwiązanie intermodalne w korytarzu Bałtyk – Adriatyk, które realnie daje możliwość transportu kontenerów z basenu Morza Śródziemnego i Bliskiego Wschodu do krajów bałtyckich (i odwrotnie). Produkt ten nie powstałby bez znakomitej pracy zespołowej. Chciałbym to bardzo mocno podkreślić i jednocześnie podziękować wszystkim uczestnikom projektu – powiedział Dariusz Mierkiewicz z Portu Koper.