Partnerzy portalu

W 2021 roku na Nowy Jedwabny Szlak wyjedzie nawet 14 tys. pociągów

W 2021 roku chińscy operatorzy logistyczni planują uruchomić 14000 pociągów na Nowym Jedwabnym Szlaku. Po 10 latach od uruchomienia pierwszego składu, który dotarł z Chin do Europy ten rodzaj przewozów intermodalnych stał się dojrzałą usługą biznesową. 

Nowym Jedwabnym Szlaku
fot. CR

W ubiegłym roku na Nowym Jedwabnym Szlaku wyprawiono 12400 pociągów intermodalnych z Chin do Europy co stanowiło wzrost o 50% w porównaniu z 2019 r. Rok 2020 był rekordowy zarówno pod względem liczby połączeń jak i pod względem dynamiki rozwoju usługi China Europe Express. 

Na tak szybki wzrost przyczyniło się kilka czynników, w tym zakłócenia w transporcie lotniczym i morskim spowodowane pandemią. W 2021 r. chińskie przedsiębiorstwa logistyczne przewidują dalszy wzrost liczby pociągów na NJS, choć dynamika nie będzie już tak duża i szacuje się, że trasy z Chin do Europy pokona ok. 14000 składów. Usługi kolejowe na trasach transeuoroazjatyckich przyciągają nowych klientów, którzy wcześniej korzystali z innych gałęzi transportu. 

— Wielu spedytorów chce zaoferować swoim klientom nową usługę w postaci kolejowego transportu towarów z Chin do Europy. Popularność tego rozwiązania wzrosła w ostatnim czasie kiedy pojawiły się problemy kongestii i wysokich stawek frachtu w transporcie morskim. Transport kolejowy jest też bardziej niezawodny i niezależny od pogody. Generalnie zasady bookowania miejsca  załadunku i rozładunku dla kolei są podobne jak w przypadku transportu lotniczego i morskiego. Jedyną istotną różnicą jest to, że opłaty za transport muszą zostać uiszczone w Chinach, na co zwracamy uwagę naszym klientom — powiedział Will Kong, T.H.I. Railway Business Unit podczas RailFreight Networking Days.

Istotnym czynnikiem rozwoju połączeń na NJS jest uruchamianie nowych tras. Obecnie pociągi blokowe z Chin docierają do 30 miast w Europie. Dzięki nowym trasom takim jak szlak przez port Władywostok i Kolej Transsyberyjską do Nowego Jedwabnego Szlaku dołączyli klienci z Korei i Japonii. Rozwijają się też alternatywne trasy po stronie europejskiej w tym m.in. przez Kaliningrad.

Rentowna usługa

Przez pierwszy okres rozwoju NJS głównym czynnikiem zachęcającym klientów były dotacje udzielane przez władze chińskich prowincji. Obecnie wiele połączeń jest już rentownych i zarabia na siebie. Dla dalszego rozwoju kluczowe są obecnie inwestycje w transgranicznych terminalach w Polsce i Kazachstanie. 

— Po 10 latach funkcjonowania można powiedzieć, że China Europe Express jest już ofertą dojrzałą. Obecnie przewoźnicy kolejowi oferują stabilną, szybką i regularną usługę, choć w ubiegłym roku widzieliśmy zakłócenia spowodowany zbyt szybkim tempem uruchamiania nowych pociągów, co spowodowało kongestię na granicach. Jednakże dzięki realizowanym obecnie inwestycją w terminalach w Polsce i Kazachstanie problem ten zostanie rozwiązany co spowoduje ponowne przyspieszenie rozwoju Nowego Jedwabnego Szlaku. Duży wpływ na to będzie mieć atrakcyjność kosztowa i czasowa kolei w porównaniu do frachtu morskiego  — skomentował Will Kong. 

O inwestycjach na kolejowych przejściach granicznych oraz rozwoju Nowego Jedwabnego Szlaku będziemy debatowali na konferencji „Kolejowe przejścia graniczne – klucz do eksportu i tranzytu”

Możliwość komentowania została wyłączona.

ARCHIWUM WPISÓW PORTALU

Najnowsze

Oferty pracy

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close