Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

Sprzedaż samochodów ciężarowych wraca do poziomu sprzed pandemii

W maju 2021r. zarejestrowano 3 021 pojazdów użytkowych pow. 3,5t, to niemal 3 razy więcej niż przed rokiem ale mniej niż w kwietniu br. (-6,9%). Rynek samochodów ciężarowych wraca do poziomu sprzedaży z okresu przed pandemią — informuje Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego

samochodów ciężarowych
fot. Schwoaze Pixabay

Wysoki wzrost sprzedaży rok do roku, to z jednej strony efekt niskiej bazy związanej z całkowitym lockdownem wprowadzonym od połowy marca ub.r. w związku z Covid-19. Z drugiej jest to bardzo wysoki rezultat rejestracji w grupie samochodów ciężarowych, w której przybyło 2 889 pojazdów. W tej części rynku nadal widać dynamiczne odrabianie wcześniejszych strat. To drugi po maju 2019r. (3 196 szt.) najlepszy miesięczny rezultat maja i trzeci w tym roku po marcu (3 213 szt.) i kwietniu (3 166 szt.)

— Drugi miesiąc z rzędu, w obydwu kategoriach składowych mieliśmy zgodny kierunek zmiany – rynek samochodów ciężarowych zwiększył się o 203,8% r/r a autobusów o 36,1%. W grupie samochodów ciężarowych poprawę zanotowaliśmy we wszystkich kategoriach – liczba ciągników samochodowych, najliczniejszych, wzrosła ponad trzykrotnie o 287,5% , podwozi ciężarowych o 84,1%, a samochodów specjalnych o 39,6%. Dostawy łącznie wszystkich ciężarówek do odbiorców objęły 2 889 szt. a autobusów 132 szt. W grupie tych ostatnich pojazdów mimo wzrostu r/r patrząc na wyniki ostatnich pięciu lat (2015 – 2019) przed pandemią był to rezultat poniżej przeciętnego poziomu (217 szt.) dla analogicznego miesiąca. Z drugiej strony był to jak dotąd najwyższy miesięczny wynik dotychczas w tym roku — napisano w komunikacie PZPM.

Od początku 2021 roku przybyło 14 039 nowych pojazdów użytkowych o DMC pow. 3,5t. co oznacza dwukrotny wzrost (+96,6%) w skali roku. W grupie samochodów ciężarowych rejestracji przybyło więcej o 105,2% w porównaniu z rezultatem w tym samym okresie 2020 r. a w grupie autobusów ubyło o 6,7%. Porównanie z analogicznym okresem 2019 roku w grupie samochodów ciężarowych wskazuje na poziom bardzo zbliżony (+0,4%) natomiast rynek autobusów jest ciągle ponad połowę mniejszy (54,8%).

Wśród ciągników samochodowych w maju 2021 r. najwięcej zarejestrował DAF (597 szt.; +216% r/r: -31% m/m), następnie Mercedes-Benz 465 szt. (x11 r/r i +13% m/m). Na trzecim miejscu MAN z liczbą 436 szt. (+336% r/r i +27% m/m), a za nim na czwartym Scania (296 szt.; +160% r/r i -35% m/m). Pierwszą piątkę zamknęło Volvo (226 szt.; +228% r/r; -16% m/m).

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close