Hyster elektryfikuje wózki 18-tonowe
Hyster wyposażył popularne wśród europejskich operatorów terminali wózki typu J10-18XD w zestawy baterii litowo-jonowych. Te zeroemisyjne pojazdy są w stanie unieść od 10 do 18 ton. Oprócz zmniejszenia emisji dwutlenku węgla, wózki widłowe zapewniają wyższą wydajność na terminalach i lepszy komfort pracy kierowców.

Hyster kontynuuje transformację swojej działalności zgodnie z wytyczonymi celami „zeroemisyjnymi”. Zaledwie miesiąc temu amerykańska firma ogłosiła opracowanie wodorowego reach stackera. Obecnie w wózkach podnośnikowych typu J10-18XD (w obu Amerykach znanych jako J230-360XD i J360XD36-48) zainstalowano baterie litowo-jonowe o napięciu 350 V. „To przełomowe rozwiązanie dla tych przedsiębiorstw z branży przemysłu ciężkiego, którym zależy na osiągnięciu ekologicznych celów w fabrykach, magazynach i na placach” – zauważył Jan-Willem van den Brand, dyrektor ds. globalnego rozwoju rynku dużych wózków Hyster.
Pięć kluczowych cech
Elektryczne wózki widłowe J10-18XD mają pięć istotnych cech, które odróżniają je od analogicznych pojazdów z silnikami wysokoprężnymi. Po pierwsze, wózki zostały wyposażone w wysokonapięciowe (350 V) i wysokowydajne (275 kilowatogodzin) akumulatory litowo-jonowe oraz specjalnie zaprojektowane chłodzone wodą silniki oraz sterowniki, które dodatkowo zapobiegają gromadzeniu się ciepła. Systemy monitorujące akumulatory kontrolują także niedoładowanie i przeładowanie. Rezultatem tego jest kolejna cecha: zerowa emisja, co jest zgodne z polityką dekarbonizacji.
Dwie inne cechy są również związane z akumulatorami: konserwacja i ładowanie. Akumulatory łatwo mogą zostać wymieniane a dodatkowo, wózki widłowe J10-18XD wyposażono w system szybkiego ładowania, który umożliwia naładowanie akumulatora na godzinę pracy w ciągu zaledwie 11 minut.
Ostatnią cechą jest wyjątkowy komfort pracy kierowców, którzy mają do dyspozycji cichą i wygodną kabinę. Warto zaznaczyć, że przejście Hystera na wózki z napędem litowo-jonowym było mocno wspierane przez lokalnych dealerów firmy, którzy na całym świecie współpracują z każdym klientem w celu określenia dokładnych wymagań dla konkretnego zastosowania i skonfigurowania systemu akumulatorów w sposób odpowiedni dla danej operacji.