Partnerzy portalu

Pierwsza Gama Marathon dla Alza Cargo przekazana

W zakładach bydgoskiej PESA przekazano dzisiaj pierwszą z lokomotyw Gama Marathon, które spółka RCP zamówiła dla firmy Alza Cargo. 

Gama Marathon
fot. Pesa

Alza Cargo to polski przewoźnik towarowy zajmujący się spedycją i transportem kolejowym na terenie Polski i Europy. Firma specjalizuje się w przewozach kontenerowych,  kruszywach i przesyłkach ponadgabarytowych, a jej strategia zakłada dynamiczny rozwój działalności w obszarze transportu intermodalnego. Wydzierżawione z RCP Gamy Marathon będą wykorzystywane między innymi do obsługi składów kierowanych do terminali portowych Gdańska i Gdyni. 

– W Alza Cargo stawiamy na rozwiązania przyjazne środowisku, dla nas i naszych klientów kluczowe znaczenie ma terminowość dostaw, a zwłaszcza  czas obsługi i operowania w terminalach lądowych i w portach. Lokomotywy Gama Marathon, dzięki ‚last mile’ czyli modułowi dojazdowemu idealnie odpowiadają naszym potrzebom  – powiedział podczas przekazania pojazdu Wojciech Nastawny, członek zarządu Alza Cargo.

RCP jako pool taborowy systematycznie zwiększa liczbę pojazdów dzierżawionych przewoźnikom towarowym W tej chwili spółka dysponuje 27 lokomotywami, z czego 23 to Gamy wyprodukowane przez PESA. Klientami RCP są najwięksi na polskim rynku przewoźnicy kolejowi. Prezes spółki Ireneusz Kozłowski podkreślił, że  – „ RCP stale zwiększa liczbę pojazdów w swojej flocie, we wrześniu będzie ich już 34. Zgodnie z naszą strategią chcemy by po polskich torach jeździły nowoczesne, przyjazne środowisku lokomotywy i takie właśnie pojazdy oferujemy naszym klientom.” 

Gama Marathon to lokomotywa elektryczna ze spalinowym silnikiem dojazdowym. Rozwiązanie to umożliwia prowadzenie składów na liniach pozbawionych trakcji elektrycznej i jest stosowane przede wszystkim przy pracach manewrowych w portach, czy kopalniach. 

– Dzięki wykorzystaniu  modułu dojazdowego Gama Marathon przewoźnicy nie muszą wykorzystywać dodatkowej lokomotywy do prac manewrowych. Cieszę się, że to praktyczne, oszczędne i ekologiczne rozwiązanie doceniają kolejni klienci – powiedział Maciej Maciejewski, członek zarządu, dyrektor sprzedaży PESA Bydgoszcz SA. 

PESA konsekwentnie rozwija platformę GAMA. Poza eksploatowanymi już w Polsce lokomotywami 111Ed, 111E i 111Db wkrótce spółka zaoferuje klientom dwunapędową lokomotywę 111DE, która będzie przystosowana do pracy pociągowej zarówno pod siecią trakcyjną, jak i na liniach niezelektryfikowanych. 

We wrześniu na targach Trako PESA zaprezentuje pierwszą polską lokomotywę manewrową SM42 wyposażoną tylko w napęd wodorowy. Bydgoska firma realizuje ten projekt we współpracy z PKN Orlen, a lokomotywa będzie wykorzystywana przez Orlen Koltrans do prac manewrowych na terenie rafinerii w Płocku.​

Możliwość komentowania została wyłączona.

ARCHIWUM WPISÓW PORTALU

Najnowsze

Oferty pracy

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close