Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

Ruszyła budowa łącznicy kolejowej w Lublinie

Tagi: PKP PLK,

Rozpoczęła się budowa łącznicy kolejowej w Lublinie. Nowy tor połączy linie: Warszawa – Lublin (nr 7) z linią Lublin – Przeworsk (nr 68). Efektem prac za 20 mln zł będą lepsze możliwości obsługi ruchu pasażerskiego i towarowego. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. realizowana jest w ramach rozszerzonego projektu modernizacji trasy Lublin – Warszawa współfinansowanego ze środków unijnych POIiŚ.

foot. PKP PLK

Dzięki łącznicy pomiędzy liniami Warszawa – Lublin i Lublin – Stalowa Wola (Przeworsk) będą lepsze możliwości rozwoju i obsługi ruchu pasażerskiego m.in. dla przyszłych przewozów aglomeracyjnych. Korzystnym rozwiązaniem jest zapewnienie nowej trasy dla pociągów towarowych. Składy w relacji północ-południe pojadą łącznicą i nie będą zajmowały torów na stacji Lublin Główny. Łącznica, budowana z wykorzystaniem środków unijnych POIiŚ, to zwiększenie możliwości transportu kolejowego w Lubelskim Węźle Kolejowym, w województwie i bardziej spójna sieć kolejowa.

W maju rozpoczęły się roboty na trasie łącznicy. Dla mieszkańców przewidziano przejście pod torami ważne szczególnie dla użytkowników ogródków działkowych. Ważnym elementem łącznicy będzie wiadukt kolejowy nad ul. Stary Gaj. Obecnie przygotowywany jest teren pod nowy tor. W sierpniu na wybudowanym nasypie będą układane tory. Zbrojone są pierwsze fundamenty wiaduktu. Równocześnie przygotowane są rozjazdy zapewniające połączenie z linią Lublin – Dęblin – Warszawa oraz z linią do Stalowej Woli i Przeworska. Zakończenie prac planowane jest na październik 2021 r.

– Bezpośrednie połączenie linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin z linią nr 68 do Stalowej Woli i Przeworska to od dawna planowany i bardzo potrzebny projekt. Łącznica kolejowa w Lublinie da nowy impuls do rozwoju podróży i przewozów towarowych na trasie północ-południe Polski. Dzięki działaniom PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. poprawia się stan i możliwości infrastruktury kolejowej na terenie Lubelszczyzny. Konsekwentnie wspieramy rozwój kolei we wschodniej Polsce – powiedział Piotr Kaliszewski, asystent Wiceministra Infrastruktury Andrzeja Bittela.

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close