CargoBeamer rozszerza siatkę połączeń
CargoBeamer – dostawca usług logistycznych z siedzibą w Lipsku – uruchamia dwie nowe trasy. Od czerwca klienci będą mogli korzystać z nowych połączeń intermodalnych i w przyjazny dla środowiska sposób przewozić naczepy koleją między Duisburgiem a Poznaniem oraz między Calais a Perpignan. Nowe trasy nie wpłyną na istniejące połączenie między miejscowościami Kaldenkirchen i Domodossola, które w dalszym ciągu będzie obsługiwane z dotychczasową częstotliwością.

W przyszłości między portem w Duisburgu w Północnej Nadrenii-Westfalii a Poznaniem będą dostępne trzy przewozy tam i z powrotem w tygodniu. Trasa będzie obsługiwana wspólnie z grupą duisport, z którą spółka CargoBeamer niedawno nawiązała współpracę w ramach partnerstwa strategicznego. Pierwsze pociągi wyruszą w trasę na początku czerwca. Oprócz standardowych naczep będzie można przewozić przyczepy P400, kontenery, naczepy typu silos, przyczepy-chłodnie, a także towary niebezpieczne.
Uruchomienie pierwszego terminala CargoBeamer w Calais
Druga nowa trasa firmy CargoBeamer połączy francuskie miasta Calais i Perpignan. Trasa będzie miała swój początek w pierwszym na rynku kompleksowym terminalu CargoBeamer, którego budowa wkrótce zakończy się w Calais. W perspektywie średnioterminowej baza firmy w tej miejscowości na północy Francji ma zostać przekształcona w międzynarodowy hub logistyczny, który będzie pełnić funkcję węzła transportu intermodalnego, łączącego Wyspy Brytyjskie z Europą Południową i Wschodnią. Połączenie między Calais a Perpignan będzie dostępne od 14 czerwca. Początkowo w rozkładzie znajdą się dwa przewozy tam i z powrotem w tygodniu. Od 5 lipca częstotliwość zostanie zwiększona do czterech kursów w obie strony tygodniowo.
— Nowe połączenia między Duisburgiem a Poznaniem oraz między Calais a Perpignan to nasz kolejny ważny krok na drodze do stworzenia ogólnoeuropejskiej siatki intermodalnych połączeń kolejowych CargoBeamer, nad którą pracujemy od lat. Razem z naszym partnerem, firmą duisport, bardzo cieszymy się, że z Duisburga po raz pierwszy będziemy mogli dotrzeć na rynek wschodnioeuropejski. W przyszłości chcemy się jeszcze bardziej na nim skupić. Ponadto poprzez utworzenie połączenia Calais – Perpignan przygotowujemy grunt pod przyszłe przewozy na terenie Francji między kanałem La Manche a Morzem Śródziemnym oraz na Półwysep Iberyjski. Jednocześnie z niecierpliwością czekamy na uruchomienie naszego pierwszego kompleksowego terminala w Calais, który pokaże branży transportowej zalety naszej technologii na regularnym rynku. W perspektywie średnioterminowej będziemy w stanie przeładowywać tam w rekordowym czasie od sześciu do dwunastu par pociągów dziennie. Będzie to prawdziwy kamień milowy na drodze do bardziej przyjaznego dla środowiska transportu towarów drogą kolejową – wyjaśnia Nicolas Albrecht, Chief Business Development Officer i członek trzyosobowego zarządu CargoBeamer.