Port Rotterdam zrezygnował z projektu transportu autonomicznego
Zarząd Portu Rotterdam zrezygnował z projektu autonomicznego transportu kontenerów na budowanej obecnie drodze łączącej terminale i centra dystrybucyjne. Zamiast tego zdecydowano się na tradycyjne pojazdy z kierowcami.
Port Rotterdam planował stworzenie systemu autonomicznego transportu na Container Exchange Route, budowanej obecnie drodze, która będzie łączyć terminale kontenerowe Maasvlakte I i Maasvlakte II a także centrum dystrybucyjne i depoty kontenerowe. W czerwcu 2020 zarząd portu ogłosił przetarg na opracowanie systemu transportu autonomicznego. Jednak po analizie korzyści i ryzyk jakie związane są z takim rozwiązaniem Zarząd Portu Rotterdam zdecydował się na zawieszenie projektu. Opracowanie bezpiecznego i funkcjonalnego systemu miałoby potrwać kilka lat, a przez ten czas droga nie mogłaby być wykorzystana, co spowodowałoby zbyt duże straty dla portu — poinformował portal WorldCargo News.
Rezygnacja z projektu transportu autonomicznego pozwoli na rozpoczęcie użytkowania nowej drogi jeszcze w tym roku, gdyż pozyskanie odpowiedniej liczby pojazdów i kierowców nie będzie problemem. W czasie pełnej zmiany na Container Exchange Route pracować ma 70 pojazdów.
Obecnie systemy transportu autonomicznego stosowane są m.in. w Porcie Göteborg w Szwecji, gdzie pojazdy Vera dostarczone przez Volvo poruszają się po specjalnie przygotowanych drogach.