Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

ÖBB Rail Cargo Group uruchomił nowe połączenie między Czechami, Węgrami a Turcją

ÖBB Rail Cargo Group uruchomił nowe połączenie TransFER między Brnem a Budapesztem, a także zwiększył liczbę pociągów do Turcji. Austriacki przewoźnik przygotowuje się też do zwiększenia liczby przewozów między Chinami a Europą. 

Rail Cargo Group
Terminal BILK Budapesz fot. RCG

Przewoźnik Kolei Austriackich rozbudowuje sieć połączeń intermodalnych w Europie Środkowej i Południowej. 5 maja uruchomiono nową usługę TransFER między terminalami w Brno i Budapeszcie, co w połączeniu z zwiększeniem częstotliwości pociągów na lini łączącej węgierską stolicę z terminalem Köseköy pozwoli na bezpośredni transport ładunków między azjatycką częścią Turcji a Węgrami i Czechami dwa razy w tygodniu. Klienci będą mogli korzystać z stałego regularnego połączenia między Turcją a Czechami, a także do innych destynacji Rail Cargo Group. 

Nowe połączenie Brno — Budapeszt pozwoli na ekologiczny transport zarówno w lądowych jak i morskich łańcuchach dostaw. Czas przejazdu pociągiem między terminalem kontenerowym Brno a terminalem BILK w Budapeszcie wynosi 12 godzin. Każdego tygodnia uruchamiane będą 2 pociągi w obie strony. Połączenie TransFER pozwala na wygodny transport ładunków z i do Portu Koper jako część usługi między tymi destynacjami. Pozwala to na niezawodny i szybki transport między adriatyckim portem a Czechami i Słowacją.

Więcej pociągów do Turcji i Azji

Rail Cargo Group zwiększyło także częstotliwość kursowania pociągów między Budapesztem a Köseköy do dwóch połączeń tygodniowo. Dzięki temu możliwy jest teraz bezpośredni transport ładunków między Czechami a Anatolią i Środkową Azją, a dzięki żegludze feederowej na Morzu Kaspijskim także do Kazachstanu i Chin. RCG współpracuje z Tureckimi Kolejami Państwowymi i operatorem Pasifik Eurasia w organizacji przewozów ładunków na szlakach transkontynentalnych na Korytarzu Transkaspiskim. 

Austriacki przewoźnik rozbudowuje także swoją siec połączeń miedzy Chinami a Europą na Nowym Jedwabnym Szlaku. W 2020 r. RCG przewiózł na tym szlaku 70 tys. TEU – dwukrotnie więcej niż rok wcześniej. Konserwatywne prognozy zakładają że do roku 2030 wolumen kontenerów transportowanych pociągami między Chinami a Europą ulegnie podwojeniu i RCG chce również zwiększyć swój udział w rozwoju kolejowego NJS.

Rail Cargo Gropu rozszerza też ofertę przewozów do Polski. Niedawno spółka uruchomiła połączenie Wiedeń – Łódź.

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close