ÖBB Rail Cargo Group uruchomił nowe połączenie między Czechami, Węgrami a Turcją
ÖBB Rail Cargo Group uruchomił nowe połączenie TransFER między Brnem a Budapesztem, a także zwiększył liczbę pociągów do Turcji. Austriacki przewoźnik przygotowuje się też do zwiększenia liczby przewozów między Chinami a Europą.

Przewoźnik Kolei Austriackich rozbudowuje sieć połączeń intermodalnych w Europie Środkowej i Południowej. 5 maja uruchomiono nową usługę TransFER między terminalami w Brno i Budapeszcie, co w połączeniu z zwiększeniem częstotliwości pociągów na lini łączącej węgierską stolicę z terminalem Köseköy pozwoli na bezpośredni transport ładunków między azjatycką częścią Turcji a Węgrami i Czechami dwa razy w tygodniu. Klienci będą mogli korzystać z stałego regularnego połączenia między Turcją a Czechami, a także do innych destynacji Rail Cargo Group.
Nowe połączenie Brno — Budapeszt pozwoli na ekologiczny transport zarówno w lądowych jak i morskich łańcuchach dostaw. Czas przejazdu pociągiem między terminalem kontenerowym Brno a terminalem BILK w Budapeszcie wynosi 12 godzin. Każdego tygodnia uruchamiane będą 2 pociągi w obie strony. Połączenie TransFER pozwala na wygodny transport ładunków z i do Portu Koper jako część usługi między tymi destynacjami. Pozwala to na niezawodny i szybki transport między adriatyckim portem a Czechami i Słowacją.
Więcej pociągów do Turcji i Azji
Rail Cargo Group zwiększyło także częstotliwość kursowania pociągów między Budapesztem a Köseköy do dwóch połączeń tygodniowo. Dzięki temu możliwy jest teraz bezpośredni transport ładunków między Czechami a Anatolią i Środkową Azją, a dzięki żegludze feederowej na Morzu Kaspijskim także do Kazachstanu i Chin. RCG współpracuje z Tureckimi Kolejami Państwowymi i operatorem Pasifik Eurasia w organizacji przewozów ładunków na szlakach transkontynentalnych na Korytarzu Transkaspiskim.
Austriacki przewoźnik rozbudowuje także swoją siec połączeń miedzy Chinami a Europą na Nowym Jedwabnym Szlaku. W 2020 r. RCG przewiózł na tym szlaku 70 tys. TEU – dwukrotnie więcej niż rok wcześniej. Konserwatywne prognozy zakładają że do roku 2030 wolumen kontenerów transportowanych pociągami między Chinami a Europą ulegnie podwojeniu i RCG chce również zwiększyć swój udział w rozwoju kolejowego NJS.
Rail Cargo Gropu rozszerza też ofertę przewozów do Polski. Niedawno spółka uruchomiła połączenie Wiedeń – Łódź.