P&O Ferries wprowadza piąty prom na trasie Dover – Calais
P&O Ferries ogłosiło powrót piątego promu na trasie Dover-Calais. Pride of Burgundy – jednostka o tonażu 28.000 ton i ładowności 120 ciężarówek – powróci na kluczową trasę w czerwcu.

Tym samym flota P&O na trasie Dover-Calais powróci do ilości sprzed pandemii tj. do pięciu jednostek, co pozwoli armatorowi rozszerzyć ofertę rejsów dla firm przewożących ładunki między Wielką Brytanią i krajami Unii Europejskiej. Statek będzie pływał wyłącznie w trybie frachtowym. W 2019 roku udział P&O Ferries w wolumenie przewozów promowych w Cieśninie Dover wyniósł ponad 50 procent.
— Cieszę się, że mogę powitać piąty prom w naszej flocie na trasie Dover-Calais. Pozwoli nam to zwiększyć elastyczność usług dla klientów i pomoże zaoferować efektywne przewozy frachtowe, w czasie, gdy gospodarka wraca do normy. Dover-Calais to ważny szlak handlowy zarówno dla gospodarek Wielkiej Brytanii i UE, jak i dla tysięcy firm, które polegają na naszych usługach, a naszym celem jest umocnienie pozycji lidera na tym rynku — powiedział David Stretch, prezes P&O Ferries.
P&O jest paneuropejska grupą promową i logistyczną, aktywną w sercu europejskiej gospodarki. Jest częścią DP World dostawcy inteligentnych rozwiązań logistycznych, wspomagających przepływ handlu na całym świecie. P&O Ferries jest znaczącym dostawcą usług transportu towarowego i pasażerskiego, obsługującym osiem głównych tras między Wielką Brytanią,, Irlandią, Francją, Holandią i Belgią. Jej spółka logistyczna, P&O Ferrymasters, obsługuje zintegrowane połączenia drogowe i kolejowe z krajami na całym kontynencie, w tym z Włochami, Polską, Niemcami, Hiszpanią i Rumunią, oraz ułatwia przepływ towarów do Europy z krajów azjatyckich przez Jedwabny Szlak.