Partnerzy portalu

Nowa mijanka powstanie na linii Łódź – Kutno

Tagi: PKP PLK,

W kwietniu na przystanku Zgierz Północ rozpoczęły się przygotowania do układania nowych torów. Powstaje mijanka, która powoli zwiększyć liczbę kolejowych połączeń na trasie Łódź – Kutno. Poprawił się dostęp do kolei na stacjach Łódź Żabieniec i Zgierz. Inwestycje PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. za ponad pół miliarda złotych na trasie Łódź Kaliska – Zgierz – Ozorków – Łęczyca – Kutno finansowane są z budżetu i współfinansowane z RPO woj. łódzkiego.

fot. PKP PLK

Na przystanku Zgierz Północ PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. budują dodatkowy peron. W kwietniu rozpoczęły się przygotowania terenu do układania nowych torów, które wraz z rozjazdami zapewnią możliwości mijania się pociągów. Budowa mijanki to szansa na lepszą i sprawniejsza komunikacje pasażerską, obsługę większej liczby pociągów aglomeracyjnych i regionalnych na jednotorowym odcinku Zgierz – Ozorków – Łęczyca – Kutno.

Prace torowe obejmują przygotowywanie terenu pod nowe szyny i podkłady. Konieczny jest montaż 4 rozjazdów. Prace przy mijance przewidziano do sierpnia. Roboty wykonywane są z udziałem środków RPO województwa łódzkiego.

Do podróży koleją zachęcą nowe wygodne perony

Na trasie z Łodzi do Kutna prace prowadzone są także na odcinkach: Łódź Kaliska – Zgierz i Ozorków – Łęczyca. To roboty finansowane ze środków budżetowych. Efektem jest m.in. lepszy dostęp do pociągów na stacji Łódź Żabieniec. Podróżni korzystają już z dwóch wyższych peronów dostosowanych do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Remontowane jest przejście podziemne, które będzie wyposażone w windy. Na stacji Zgierz podróżni korzystają z peronu nr 3. Budowane jest nowe przejście podziemne. Sprawne i bezpieczne dojście do pociągu zapewnią windy.

Między Ozorkowem i Łęczycą dostęp do pociągów ułatwią wygodniejsze perony na stacjach Ozorków, Łęczyca oraz przystanku Sierpów. Wszystkie zostaną wyposażone w wiaty, ławki, gabloty informacyjne, system oznakowania dotykowego. Dojścia będą dostosowane do obsługi osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Przewidziano też stojaki rowerowe.

Szybsza kolej z Łodzi do Kutna

Dla lepszych podróży między Łodzią a Kutnem prowadzone są prace na 3 odcinkach: Łódź Kaliska – Zgierz (o wartości ok. 229 mln zł netto, finansowanie ze środków budżetowych), Zgierz – Ozorków (ok. 172,8 mln netto, finansowanie ze środków RPO woj. łódzkiego) i Ozorków – Łęczyca (ok. 129,5 mln zł netto, finansowanie ze środków budżetowych). Prace na trasie Łódź Kaliska – Zgierz – Ozorków – Łęczyca zakończą się w 2022 roku.

Atrakcyjne podróże i przewozy towarów koleją zapewni przebudowa łącznie 55 km torów i sieci trakcyjnej oraz wymiana ponad 70 rozjazdów oraz remont 10 mostów i 7 wiaduktów.

Wzrost poziomu bezpieczeństwa przyniesie modernizacja 27 przejazdów kolejowo-drogowych i montaż nowoczesnych urządzeń sterowania ruchem. Po modernizacji pociągi pasażerskie przyspieszą z 90 km/h do 120 km/h, a towarowe z 60 km/h do 100 km/h.

Możliwość komentowania została wyłączona.

ARCHIWUM WPISÓW PORTALU

Oferty pracy

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close