GEODIS testuje zdalnie sterowane wózki widłowe
GEODIS dzięki współpracy z Phantom Auto opracuje projekt wózka widłowego sterowanego zdalnie. Celem tego innowacyjnego programu jest poprawa komfortu i bezpieczeństwa a także stworzenie możliwości zatrudnienia osób z niepełnosprawnościami w branży logistycznej.

Pierwsze udane testy przeprowadzono we Francji w ramach wieloletniej współpracy GEODIS z Phantom Auto, które dostarczyło system sterowania zdalne i Fenwick-Linde1 producentem wózków widłowych. W ramach systemu jeden operator może jednocześnie nadzorować pracę kilku wózków w różnych magazynach.
Operatorzy pracujący w systemie zdalnym korzystają z obrazów i dźwięków rejestrowanych przez kamery i mikrofony na wózkach, dzięki czemu mogą bezpiecznie nadzorować pracę urządzeń. Celem projektu jest zmniejszenie liczby wypadków i poprawa ogólnego bezpieczeństwa w magazynach. Stanowisko pracy operatora zostanie przeniesione do biura.
— Technologia Phantom Auto pozwala zbalansować alokację miejsc pracy oraz poprawić komfort pracy w magazynach a także zaoferować nowe możliwości zatrudnienia dla osób z niepełnosprawnościami. Ta innowacja przyniesie korzyści dla szerszej społeczności i zainicjuje zmiany w logistyce. Wierzymy, że technologia powinna służyć ludziom — skomentowała Stéphanie Hervé, prezes GEODIS w Zachodniej Europie, Bliskim Wschodzie i Afryce.
Niedawno GEODIS sfinalizowała przejęcie grupy PEKAES. Wraz z nowym partnerem biznesowym operator logistyczny planuje rozszerzenie aktywności na rynkach międzynarodowych w tym na intermodalnym Nowym Jedwabnym Szlaku.