Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

Terminal DCT Gdańsk obsłużył 15 milionów kontenerów

DCT Gdańsk, największy terminal kontenerowy na Bałtyku, świętuje kolejny kamień milowy w swoim rozwoju. Terminal obsłużył od momentu otwarcia w 2007 roku 15 milionów TEU (kontenerów 20-stopowych), co oznacza, że DCT Gdańsk jest prawdziwym bałtyckim hubem.

DCT Gdańsk
fot. DCT

Dzięki nabrzeżu o głębokości 17 metrów, światowej klasy wydajności i rekordowym liczbom przeładowywanych kontenerów, DCT Gdańsk jest jedynym głębokowodnym terminalem na Morzu Bałtyckim, który obsługuje największe kontenerowce na świecie. Dynamiczny rozwój terminalu jest możliwy dzięki ciągłym inwestycjom w infrastrukturę i sprzęt, a także bardzo wysokiej wydajności obiektu. W 2019 roku DCT Gdańsk pobiło roczny rekord, przeładowując ponad 2 mln TEU.

8 kwietnia 2021 w DCT Gdańsk przeładowano zaś 15-milionowy TEU.

– Obsłużenie 15 mln TEU od momentu rozpoczęcia działalności terminalu w 2007 roku to wspaniałe osiągnięcie, wielki sukces naszych pracowników. Jeżeli z 15 mln TEU ułożylibyśmy drogę, moglibyśmy ponad dwukrotnie okrążyć Ziemię. Ważne jest jednak dla nas to, że każdy z tych 15 milionów TEU to klient, który skorzystał z naszych usług. Świadczy to o nieustannym wsparciu i wierze klientów w DCT Gdańsk – dzięki temu staliśmy się bałtyckim hubem, mówi Cameron Thorpe, Dyrektor Generalny DCT Gdańsk S.A.

15-milionowy kontener należał do firmy COSCO Shipping i został załadowany na pokład COSCO Shipping Galaxy, jednego z największych statków na świecie. COSCO Shipping Galaxy ma 400 metrów długości 
i pojemność 21 tys. TEU. Statek pływa w ramach serwisu OCEAN Shipping Alliance, który zapewnia cotygodniowe połączenie portów Korei, Chin i Singapuru z Gdańskiem.

– W ubiegłym roku pandemia spowodowała turbulencje w całej globalnej branży transportowej i logistycznej. Jesteśmy jednak zadowoleni ze wzrostu rok do roku liczby pełnych kontenerów w imporcie i eksporcie. Cieszy nas bardzo także 9 procentowy wzrost przeładunków, który obserwujemy w pierwszym kwartale, z wolumenami przekraczającymi nasze najlepsze wyniki z rekordowego 2019 roku, dodaje Cameron Thorpe.

DCT Gdańsk kontynuuje duże programy inwestycyjne, które obejmują m.in. rozbudowę bocznicy kolejowej (powiększenie jej z 4 do 7 torów – każdy o długości 750 m). Inwestycja ta doskonale wpisuje się w obchody Europejskiego Roku Kolei. DCT Gdańsk już teraz jest największym kolejowym punktem przeładunkowym w Polsce i jednym z 10 największych portowych terminali kolejowych w Europie. Dzięki zwiększeniu przepustowości DCT dołączy do pierwszej piątki. Przygotowywane są również inne inwestycje mające na celu wzmocnienie pozycji DCT Gdańsk dla rozwoju handlu regionalnego i dalszej integracji z rozbudowanymi globalnymi łańcuchami dostaw.

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close