Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

Niezwykłe połączenie liderów branży smarowniczej – Groeneveld-BEKA z najlepszą ofertą produktową dostępną na rynku

Autor: Kinga Nowocińska-Doroz
Sales & Marketing Coordinator w Groeneveld-BEKA Polska

Już dawno nie działo się tyle w świecie smarowania, co w przeciągu ostatnich kilku lat. Głównym rozgrywającym okazała się firma TIMKEN – amerykański łożyskowy gigant, poszerzający sukcesywnie swoje produktowe portfolio i zdobywający kolejne bazy w świecie smarowania.

Wózek Kalmar wyposażony w smarownicę. Fot. Groenveld_BEKO
Wózek Kalmar wyposażony w smarownicę. Fot. Groeneveld-BEKA

Po raz pierwszy TIMKEN wszedł do gry nabywając Interlube w 2013 r. Kolejnym krokiem było umocnienie pozycji poprzez przejęcie Groeneveld, firmy z ugruntowaną renomą i tradycjami, wieloletnimi kontaktami handlowymi oraz ogromnym zapleczem technicznym i bogatym know-how. Brakowało tylko jednego elementu – silnego i dynamicznego ramienia w sektorze przemysłu – firmy BEKA. Naturalnym krokiem było nabycie BEKA przez TIMKEN. Synergia dwóch sił Groeneveld i BEKA w 2019 r. dała zaplanowany efekt – najlepszą i najszerszą ofertę produktową dostępną obecnie na rynku rozwiązań smarnych. Obrana strategia okazuje się dziś być słuszną.

Światem rządzi ruch, a ruch to tarcie

Obecnie produkty Groeneveld-BEKA można spotkać niemalże w każdym zastosowaniu, którego elementy pozostają w ruchu. Ruch w świecie maszyn, pojazdów, linii produkcyjnych, urządzeń technologicznych, farm wiatrowych sprawia, iż towary i produkty czy usługi – niezależnie od ich rodzaju i typu – dostarczane są na czas. Bo czy nowopowstała droga nie wymaga kamienistego podłoża, które musi najpierw zostać wydobyte, potem przetworzone i na końcu wreszcie dostarczone na miejsce budowy? Czy przy budowie tej drogi nie są wykorzystywane różne maszyny i pojazdy? Czy towary przypływające do portów w kontenerach z odległych stron świata nie muszą najpierw zostać rozładowane i ponownie załadowane na inne środki transportu, po to, aby dotrzeć do celu? Czy aby z wiatraków popłynęła czysta energia, jego śmigła nie muszą się poruszać? Czy aby wreszcie dojechać autobusem w określone miejsce, np. do pracy czy na dworzec kolejowy, nie musi on przyjechać o konkretnej godzinie na konkretny przystanek? Światem rządzi ruch, a ruch to tarcie…

Smarownica od której wszystko się zaczęło – Singleline. Fot. Groeneveld-BEKA

Tarcie powoduje szybsze zużywanie się newralgicznych komponentów i wpływa na ilość przestojów, tych planowanych – potrzebnych na cykliczną konserwację urządzeń, i tych nieplanowanych, czyli awarii. Każdorazowe wyłączenie choćby jednego z elementów w łańcuchu produkcji czy transportu jest z punktu ekonomicznego, ale i wizerunkowego, niekorzystne.

Silniejsi razem – Groeneveld-BEKA 

Płynność w realizacji zadań jest kluczowa. Od niej uzależniona jest dynamika rozwoju przedsiębiorstw, osiągane wyniki finansowe, autorytet w branży. Jak najlepiej osiągnąć tę płynność wie Groeneveld-BEKA, firma, która dzięki połączeniu dwóch sił stała się de facto najatrakcyjniejszym wyborem dla większości przedsiębiorstw, których działalność opiera się na wykorzystywaniu maszyn i urządzeń wymagających smarowania. W Groeneveld-BEKA doskonale rozumie się, co oznacza po prostu automatyzacja procesów smarowania oraz jak ogromne znaczenie ma jakość i stan pracujących tulei, sworzni, łożysk, ślizgów czy innych komponentów pozostających w ruchu.

Dwuliniowy Twin. Fot. Groeneveld-BEKA

Na przestrzeni lat Groeneveld osiągnął silną pozycję w branży off-road czy przemysłu portowego, gdzie największym uznaniem i popularnością cieszy się dwuliniowy system automatycznego smarowania Twin. Niezawodny produkt, który pracuje w każdych, nawet bardzo niesprzyjających warunkach, bez zakłóceń, bez przerw. Smar jest tu tłoczony podczas pracy maszyny pod stosunkowo niskim ciśnieniem, nawet w najbardziej odległe miejsca tarcia. Taki płaszcz ochronny to doskonałe zabezpieczenie przed wodą, pyłem i kurzem. Duże gabaryty i odległości od poszczególnych węzłów tarcia nie mają większego znaczenia i nie stanowią najmniejszego problemu dla systemu. „Klienci znający Twin pozostają przy tym produkcie, bowiem doceniają jego realną wartość i niezawodność” stwierdza pan Jerzy Saleta, Technical Manager w Groeneveld-BEKA. W transporcie natomiast Groeneveld wypromował SingleLine, produkt z rodziny smarowań jednoliniowych, z którym od 1971 roku Groeneveld rozpoczął zapisywanie swojej historii w świecie automatycznych systemów smarowania i dzięki któremu marka stała się rozpoznawalna w każdym zakątku globu, od Stanów Zjednoczonych przez Europę, aż po Australię. SingleLine stał się na rynku smarowań synonimem właściwej ilości smaru dostarczonej w odpowiednim czasie. W portfolio Groeneveld znalazły się również systemy wieloliniowe (produkowane wcześniej przez brytyjski Interlube), nieskomplikowane w budowie i montażu. Dzięki nim każdy punkt wymagający smarowania jest zabezpieczony odpowiednią ilością filmu smarnego, który dostarczany jest bezpośrednio z pompy poszczególnymi przewodami. „MultiLine to taki ONE-BOX-PRODUCT” – mówi Jerzy Saleta z Groeneveld-BEKA. Wielu producentów OEM, w tym z branży autobusowej czy off-road, zaufało Groeneveld i zdecydowało, że produkty Groeneveld są proponowane dziś jako opcje pierwszego wyboru.

System Greensight. Fot. Groeneveld-BEKA

BEKA z kolei skupiła się przede wszystkim nad rozwojem i dostarczaniem rozwiązań progresywnych dla sektora przemysłu, który zdominowała niemalże w 85%. Ze swoją mnogością produktów, ich kompilacjami oraz prężnie działającym ośrodkiem inżynieryjnym była w stanie dopasować każdy   system do każdej aplikacji przemysłowej – indywidualnie, zgodnie z zapotrzebowaniem i oczekiwaniami zamawiających. BEKA i jej progresywne smarowania stały się produktami pierwszego wyboru wśród producentów OEM produkujących maszyny dla branż takich, jak energia wiatrowa oraz żywność. Na taką pozycję BEKA pracowała od chwili jej założenia – 1927 roku.

Progresywne BEKAMAX PICO i BEKAMAX EP-1. Fot. Groeneveld-BEKA

Szersza perspektywa produktowa, lepsza jakość i większa innowacyjność

Niezależnie od tego, w jakich gałęziach obydwie firmy zajmowały dominującą pozycję, ich połączenie pozwoliło na dostarczenie klientom TIMKEN szerszej perspektywy produktowej, lepszej jakości, większej innowacyjności. A co za tym idzie, zmniejszenia emisji CO2, zużycia wody czy chemikaliów potrzebnych do czyszczenia. Automatyczne smarowanie to smarowanie bardziej ECO dzięki zmniejszeniu zużycia środków smarnych i tym samym zmniejszeniu ilości odpadów. To wreszcie zwiększenie optymalizacji procesów dzięki podniesieniu poziomu bezpieczeństwa i wydajności zespołu serwisowego. To po prostu inwestycja w lepszą przyszłość operacyjną, ekonomiczną i serwisową każdego przedsiębiorstwa.

Automatyczne smarowanie to czystsze i bezpieczniejsze smarowanie węzłów tarcia maszyn i pojazdów różnego typu i przeznaczenia.

W swojej ofercie Groeneveld-BEKA posiada ponadto rozwiązania z zakresu zarządzania olejem oraz systemy wspomagające bezpieczeństwo poprzez eliminację tzw. martwych stref generujących niepotrzebne uszkodzenia czy wypadki z udziałem nie tylko maszyn i pojazdów, ale i ludzi. Firma Groeneveld-BEKA nieustannie dąży do opracowywania i wytwarzania wszystkich produktów we własnym zakresie zgodnie z zasadami produkcji na światowym poziomie. 

Grupy produktowe firm doskonale się uzupełniły czyniąc z Groeneveld-BEKA stałą wartość dodaną dla wszystkich klientów The Timken Company na całym świecie.

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close