Hyundai Glovis sprzedał część udziałów w Adampolu
Hyundai Glovis sprzedał 30% udziałów w spółce Adampol chińskiej firmie Changjiu Logistics. Koreańczycy chcą współpracować z partnerem w operacjach na Nowym Jedwabnym Szlaku.

Logistyczna spółka należąca do koncerny Huyndai Motor Group zawarła w marcu umowę sprzedaży 30% akcji Adampol SA. Wartość transakcji wyniosła §9,3 mln euro. Celem umowy jest wzmocnienie partnerstwa z Changjiu Logistics i tworzenie synergii w współpracy tych dwóch spółek w zakresie przewozu samochodów, sprzętu elektronicznego, produktów chemicznych i innych kategorii ładunków na szlaku Azja – Europa przez przejście graniczne Brześć – Małaszewicze.
— Rozbudujemy naszą sieć logistyczną w Euroazji poprzez maksymalizację zdolności przewozowych tych dwóch firm i rozwój współpracy — skomentował w komunikacie Huyndai Glovis.
Adampol, w którym koreańska spółka ma 70% udziałów specjalizuje się w transporcie samochodów. Jest także operatorem terminalu przeładunkowego w Małąszewiczach, położonego na styku linii kolejowych o rozstawie rosyjskim i europejskim. Obiekt ten jest częścią obszaru logistycznego nazywanego bramą między Europą a Azją.
Rozbudowa połączeń do Europy
Changjiu Logistics będzie się zajmować organizacją przewozów kolejowych na Linii Transchińskiej. Spółka rocznie przewozi ponad 4100 kontenerów 40-stopowych w tym 10 tys. przewożących samochody między Chinami a Europą. Chińska firma planuje rozbudowę połączeń do Europy Zachodniej i Północnej z chińskich miast Xi’an i Chongqing przez Polskę.
Adampol realizuje przewozy ładunków z Chin przez terminal Małaszewiczach do DCT Gdańsk, skąd drogą morską kontenery są transportowane do Wielkiej Brytanii i krajów skandynawskich. Czas przejazdu z głównych portów w Chinach do terminalu Adampola w Małaszewiczach wynosi 12 dni. Natomiast z Xi’an do Małaszewicz pociąg dociera w ciągu 8 dni. Terminal Adampol dysponuje placem kontenerowym o możliwościach przeładunku 40.000 TEU/rok i składowania 1600 TEU, wolny obszar celny pracuje 24/7.