Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

Trzy lokomotywy Vectron MS przekazane do Cargounit

Cargounit (Industrial Division) – największy niezależny operator wynajmu pojazdów kolejowych w Polsce odebrał trzy najnowocześniejsze lokomotywy w Europie – Vectron MS. Pojazdy będą wykorzystywane przez nowego operatora na polskim rynku – Bahnoperator.

Cargounit
fot. Siemens

Vectrony to najnowocześniejsze na rynku europejskim, uniwersalne lokomotywy, o modułowej konstrukcji, umożliwiającej łatwe dostosowanie do wymogów użytkowania i specyfiki jazdy w różnych krajach, a dzięki temu kompleksowo odpowiadające zapotrzebowaniu większości dzisiejszych przewoźników kolejowych. Podstawowym założeniem była wydajność i opłacalność wykonywania zadań trakcyjnych w ruchu krajowym i transgranicznym, zarówno pasażerskim, jak i towarowym w Europie.

W 2019 r. Cargounit (Industrial Division) podpisał umowę na zakup 5 lokomotyw wielosystemowych Vectron wraz z utrzymaniem. Z końcem marca 2021 pierwsze trzy pojazdy zostały przekazane do klienta, w tym jeden, przed planowanym pierwotnie terminem dostawy. Pozostałe dwie lokomotywy przyjadą do Polski do końca trzeciego kwartału 2021 r. 

Lokomotywy zostały zakupione przy wsparciu funduszy europejskich za pośrednictwem Centrum Unijnych Projektów Transportowych oraz finansowania Siemens Financial Services – spółki zajmującej się finansowaniem projektów w wielu sektorach przemysłowych oraz oferującej usługi finansowe m.in. klientom grupy Siemens. Finansowanie Siemens Financial Services jest uzupełnieniem oferty Siemens Mobility, która umożliwia klientom skorzystanie z kompleksowego rozwiązania obejmującego produkt, serwis jak i narzędzia finansowe.

– Cargounit to bardzo istotny gracz na polskim rynku transportowym. Cieszymy się, że rozwijają swoją flotę pojazdów o kolejne wielosystemowe lokomotywy Vectron. To pojazdy, które szczególnie sprawdzają się na długich trasach i doskonale wspierają dynamicznie rozwijający się rynek przewozów intermodalnych w Polsce i Europie. Warto dodać, że lokomotywy zostały zakupione wraz z 8-letnim utrzymaniem, a wsparcie serwisowe producenta zapewni końcowemu użytkownikowi wysoką dostępność lokomotyw oraz niezawodna pracę – powiedział Krzysztof Celiński, Prezes Siemens Mobility Sp. z o.o. 

Nowe pojazdy dysponują mocą 6,4 MW przy zasilaniu napięciem przemiennym i 6,0 MW przy zasilaniu napięciem stały oraz zostały wyposażone w system ETCS zgodny z obecnie obowiązującymi specyfikacjami (Baseline 3). Lokomotywy przeznaczone są do eksploatacji na terenie Polski, Niemiec, Austrii, Holandii, Czech, Słowacji, Węgier, Rumunii, Słowenii, Chorwacji i Bułgarii, przy czym pojazdy z platformy Vectron – jako jedyne nowoczesne lokomotywy w Europie – posiadają już dopuszczenia do eksploatacji aż w 20 europejskich krajach.

Dostarczone lokomotywy będą serwisowane przez autoryzowany serwis producenta – Siemens Mobility w Polsce i zagranicą w sieci warsztatów Railcover, czyli we wszystkich 11 krajach w których lokomotywy mają dopuszczenie. Umowa serwisowa została zawarta do pierwszej naprawy P4.

Nowy operator na polskim rynku

Przekazane 3 lokomotywy Vectron będą jeździć w barwach nowej spółki kolejowej działającej na polskim rynku – Bahnoperator, zajmującej się przewozami intermodalnymi na rynkach europejskich.

W Polsce lokomotywy Vectron zostały zakupione przez Cargounit (Industrial Division), DB Cargo Polska, PKP CARGO, Lotos Kolej oraz Laude Smart Intermodal. Obecnie ponad 50 lokomotyw Vectron jest w rękach polskich przewoźników a znacznie więcej – wjeżdża codziennie na sieć PKP PLK z zagranicy. Do tej pory zostało sprzedanych ponad 1000 lokomotyw Vectron dla ponad 50 klientów w 16 krajach w całej Europie.

Lokomotywy zostały kupione z wykorzystaniem funduszy unijnych za pośrednictwem Centrum Unijnych Projektów Transportowych (CUPT) na wsparcie rozwoju transportu intermodalnego. Celem konkursu Rozwój Transportu Morskiego, Śródlądowych Dróg Wodnych i Połączeń Multimodalnych, organizowanego przez CUPT, jest dofinansowanie podmiotów w ramach działania Oś Priorytetowa III, tak aby wydatnie zwiększyć rozwój sieci kolejowej TEN – T i samego transportu multimodalnego.

Możliwość komentowania została wyłączona.

CARGOTOR-2023
czloko 2s
duis-port-2024_2
banner-600x400-1
pl
Intermodal_600x400
CT-PL_Intermodal_600x400px
BM2025
Pesa-_baner-600x400_small
v1-1

OFERTY PRACY

OGŁOSZENIA

OSTATNIE WPISY

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close