Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

Kontenerowiec Evergreen ściągnięty z mielizny. Przywrócono żeglugę na Kanale Sueskim [aktualizacja]

Kontenerowiec Ever Given, który od wtorku blokował żeglugę na Kanale Sueskim został ściągnięty z mielizny. Po godzinie 15.00 Zarząd Kanału Sueskiego poinformował o przywróceniu żeglugi na tej przeprawie.

fot. Suez Canal Authority

Zarząd Kanału Sueskiego głosił w poniedziałek 29 marca 2021 r., że kontenerowiec pływający pod panamską banderą został pomyślnie ściągnięty z mielizny. Było to wynikiem udanych manewrów pchania i holowania, które doprowadziły do przesunięcia statku. Manewry wznowiono podczas przypływu o godzinie 11:30, umożliwiając całkowite przywrócenie właściwego kierunku statku, tak że znalazł się on na środku żeglownej drogi wodnej. Natychmiast po przywróceniu kierunku statku i skierowaniu go na Wielkie Jezioro Gorzkie przywrócono ruch na Kanale Sueskim.

Z powodu zablokowania żeglugi we wtorek 23 marca przed północnym i południowym wejściem do kanału utknęło ponad 300 statków, transportujących towary o łącznej wartości ponad 300 mld dolarów.

Pracuje specjalistyczny sprzęt

Pomimo udanych manewrów przywrócenie ruchu nie było prostym zadaniem. W ustawieniu kontenerowca Ever Given wykorzystano holownik Smit Salvage. Zanim statek należący do tajwańskiego armatora Evergeen wyruszył w dalszą drogę poddany został inspekcji, w celu sprawdzenia czy nie doszło do uszkodzenia jednostki.

Kilkudniowa blokada spowodowała spore zakłócenia w światowym handlu, pogłębiając problemy kongestii i dostępności kontenerów. Negatywny wpływ wypadku w Egipcie będzie odczuwany przez najbliższe miesiące.

— Każdego dnia kiedy Kanał jest zablokowany, wpływ tej sytuacji na globalną przepustowość i sprzęt stale rośnie, a blokada wywołuje szereg dalszych zakłóceń i zaległości w globalnej żegludze, których rozwikłanie może zająć miesiące, nawet po ponownym otwarciu kanału. Przekierowanie statków oznacza również, że tych statków w tym czasie zabraknie gdzie indziej, co doprowadzi do dalszego niedoboru na rynku — skomentował A. P. Moller – Maersk

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close