Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

A. Meller: sztandarowym projektem jest budowa Zewnętrznego Terminalu Kontenerowego

Port Gdynia w 2020 roku, objętym pandemią covid-19, jako nieliczny jeden z trzech portów nad Morzem Bałtyckim zanotował większe przeładunki w porównaniu rdr. Dzięki czemu osiągnął ten sukces? Jakie są najważniejsze realizowane w porcie inwestycje, które przyczynią się do zwiększenia potencjału? – z tymi pytaniami zwróciliśmy się do Adama Mellera, prezesa zarządu, dyrektora naczelnego Zarządu Morskiego Portu Gdynia.

Zewnętrznego Terminalu Konteneroweg
fot. Port Gdynia

– Wyniki działalności Portu Gdynia w 2020 roku, szczególnie przeładunków, które osiągnęły rekordowy wolumen w jego 98-letniej historii, to suma kilku składowych – powiedział prezes Meller. Była nim przede wszystkim dobra współpraca zarządu portu z zarządami spółek użytkujących terminale przeładunkowe, ich i nasza działalność na rynku akwizycji poszczególnych ładunków oraz koniunktura na pewne grupy towarów przeładowywanych w porcie. 

Content not available.
Please allow cookies by clicking Accept on the banner

To wszystko spowodowało, że Port Gdynia przeładował w 2020 r. blisko 24,7 mln ton ładunków, o 2,9 proc. więcej niż w najlepszym pod tym względem roku 2019, który nie był obarczony pandemią i zakłóceniami w pracy przedsiębiorstw.

Także bieżący rok zapowiada się dobrze dla portu. Styczeń 2021 r. port zakończył większymi o 13,6 proc. przeładunkami, w porównaniu do stycznia 2020 r., kiedy to jeszcze port nie odczuł skutków pandemii.

ZMP Gdynia realizuje wiele projektów inwestycyjnych. 

– Sztandarowym projektem jest budowa Zewnętrznego Terminala Kontenerowego – podkreśla prezes Meller. – Zwiększy on istotnie potencjał przeładunkowy portu towarów w kontenerach. Umożliwi również zawijanie do Gdyni największych kontenerowców, obsługujących stałe, oceaniczne połączenia liniowe. 

Zarząd portu, ale także Urząd Morski, realizują też kilka inwestycji, które poprawią obsługę statków. Polegają one na pogłębieniu kanałów i basenów, modernizacji nabrzeży, polepszeniu dostępu kolejowego do zachodniej części portu i elektryfikacji tych linii. 

– Jednym z istotnych projektów inwestycyjnych, który w tym roku zostanie zakończony i znajdzie użytkowników, jest budowa nowego, publicznego terminala promowego – podkreśla prezes. – Mamy nadzieję, że jesienią obsłużymy pierwszy prom morski.

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close